مجالس محرم نباید فدای سوء مدیریت در مقابله با کرونا شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
مجالس محرم نباید فدای سوء مدیریت در مقابله با کرونا شود

به گزارش چغادک نیوز، نوشاد نوشادی صبح دوشنبه در نشستی که با حضور مدیران هیئت‌های مذهبی برگزار شد با گلایه از برخی اظهارنظرها در خصوص عدم برگزاری مراسم محرم اظهار داشت: مجالس محرم نباید فدای سو مدیریت دولت در کرونا شود.

وی با تأکید بر ضرورت برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شرایط کرونایی گفت: عزاداری بر حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام فلسفه‌های سازنده و تربیتی زیادی دارد که بارزترین آن حفظ مکتب و شریعت است یعنی احیا و زنده داشتن نهضت عاشورا موجب زنده نگه‌داشتن و ترویج دائمی مکتب قیام و انقلاب در برابر طاغوت‌ها و تربیت‌کننده و پرورش‌دهنده روح حماسه و ایثار است.

رئیس هیئت‌های مذهبی کل کشور با ابراز اینکه شیوع ویروس کرونا باعث مشکلات زیادی در کشور شده است گفت: از ابتدای بحران کرونا تاکنون هیئتی‌ها و نیروهای جهادی با احساس مسئولیت برای مقابله با ویروس کرونا متعهدانه در میدان حضور داشته‌اند و اقدام‌های مؤثری انجام داده‌اند گرچه با آسیب‌شناسی مدیریت بحران کرونا توسط دولتی‌ها متوجه می‌شویم با وجود همه تلاش‌ها که قابل‌تحسین هست سو مدیریت برخی مسئولین دیده می‌شود و اگر امروز شرایط خوبی شاهد آن نیستیم ناشی از مدیریت کسانی است که اقدام‌های مناسبی را انجام نداده‌اند.

وی در ادامه افزود: عزاداری امام حسین (ع) ریشه عمیق در باورهای مردم دارد و مراسم عزاداری و مجالس محرم با پیش‌بینی همه جوانب و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید پرشور و شعور برگزار شود.

نوشادی با اشاره به نظم و رعایت مسائل بهداشتی در برگزاری مراسم محرم در سال قبل گفت: میزان تعهد هیئت‌ها در سال گذشته نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مثال‌زدنی بود به طوری که مقام معظم رهبری نیز از مردم به خاطر تلاش در رعایت نظم و مسائل بهداشتی قدردانی کردند و از محرم سال قبل به عنوان محرم ماندگار یاد نمودند.

وی در ادامه گفت: بر اساس پیمایش نقطه به نقطه در سال گذشته که بعد از محرم انجام شد مشخص شد نزدیک به ۹۰ درصد شیوه‌نامه‌های بهداشتی رعایت گردیده است و امسال هم ان‌شاءالله باتجربه سال گذشته و با توجه به ایمان و علاقه مردم به سیدالشهدا علیه‌السلام نیز شاهد رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌های محرم باشیم.

رئیس هیئت‌های مذهبی کشور با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد کرونا برای محرم ۱۴۰۰ اظهار داشت: پیوست‌های متعددی برای هیئات در نظر گرفته‌شده که ایستگاه‌های سلامت با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

وی همچنین اعلام کرد: در محرم امسال در تغییرات شیوه‌نامه‌های بهداشتی، اجازه برگزاری مراسم در فضای بسته با سقف حداقل شش متر و با حضور یک‌چهارم ظرفیت داده‌شده است و همچنین دسته روی به صورت محلی مجاز خواهد بود و توزیع اقلام خوراکی در مراسم‌ها ممنوع است.

نوشادی با اشاره به اینکه با ابلاغ نهادها و سازمان‌های کشور مانند آموزش و پرورش و … امسال مدارس، پارک‌ها و ورزشگاه‌ها و پادگان‌ها، بقاع متبرکه و امامزادگان در اختیار هیئت‌ها قرار می‌گیرد، گفت: از تمام مسئولان هیئت‌ها تقاضامندیم در صورتی که محل اصلی هیئت ظرفیت اجرای دستورالعمل‌ها را ندارند، حتماً جلسات را به فضاهای باز توصیه‌شده منتقل کنند و ضدعفونی محل مراسم قبل و بعد مجلس نیز از دیگر توصیه‌ها و دستورالعمل‌هایی است که باید اجرایی شود.

وی از همه هیئات خواست نسبت به ثبت‌نام در سامانه بیرق اقدام کنند تا تمهیدات بازرسی و نظارت بر مجالس با سهولت بیشتر انجام گیرد و یادآور شد: بیش از سه هزار ناظر و بازرس از طرف ادارات تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی بر مجالس محرم امسال نظارت دارند./مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false