ادعای منابع عربی؛ آمریکا مانع بازداشت الغنوشی شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ادعای منابع عربی؛ آمریکا مانع بازداشت الغنوشی شد

به گزارش چغادک نیوز، یک منبع عالی‌رتبه دیپلماتیک گفت که میانجی‌گری آمریکا مانع اجرای تصمیم «قیس سعیّد» رئیس جمهور تونس برای بازداشت «راشد الغنوشی» رئیس پارلمان و رئیس حزب اسلام‌گرای النهضه در جریان حوادث اخیر این کشور شد.

این منبع گفت که قیس سعیّد شخصا دستور بازداشت الغنوشی در شب ۲۵ جولای ۲۰۲۱ (۳ مرداد) را صادر کرده بود و خودروهای امنیتی و تیم ویژه مقابل مقر حزب النهضه واقع در مرکز پایتخت مستقر شده بودند تا فرمان رئیس جمهور را اجرا کنند اما تماس فوری وزارت خارجه آمریکا با کاخ ریاست جمهوری قرطاج باعث شد که سعیّد از بازداشت الغنوشی صرف‌نظر کند.

طبق گزارش وبگاه «وطن»، این منبع که خواست نامش فاش نشود، الغنوشی در صدر فهرست بازداشت‌های یکشنبه شب ۲۵ جولای بود تا به این ترتیب از هر گونه تلاش برای مقابله با «کودتا» در تونس جلوگیری شود چرا که الغنوشی از روابط بین‌المللی گسترده برخوردار و قادر است ده‌ها هزار نفر از هواداران خود را برای تظاهرات به خیابان فرابخواند.

اخیرا رئیس جمهور تونس طی فرمانی، «هشام المشیشی» نخست‌وزیر این کشور را برکنار و علاوه بر تعلیق فعالیت پارلمان، مصونیت پارلمانی همه نمایندگان را لغو کرد، امری که باعث اعتراضاتی در چندین شهر این کشور شد./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false