بهترین انرژی‌زاهای طبیعی برای رفع ضعف و بی‌حالی بهبودیافتگان کرونا | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بهترین انرژی‌زاهای طبیعی برای رفع ضعف و بی‌حالی بهبودیافتگان کرونا

به گزارش چغادک نیوز، «لیلا شیربیگی»  در برنامه «طبیب» با تأکید بر استفاده از انرژی‌زاهای طبیعی برای افراد بهبود یافته از کرونا گفت: خیلی از اوقات ممکن است شش تا هفت هفته از بیماری گذشته و علامت‌های کرونا کاملا از بین رفته باشد، اما همچنان افراد با ضعف و بی حالی درگیر بوده و کسل باشند، این نشانه‌ها دقیقا از اولین افرادی که کرونا گرفتند تا امروز در بیماران بهبود یافته رایج و همچنان مشاهده می‌شود که گاهی حتی پس از ماه‌ها افراد هنوز انرژی گذشته را به بدنشان‌ بازنگشته است.

وی در ادامه افزود: ما به این افراد جلاب زعفران را پیشنهاد می‌کنیم، شربتی که خودشان می‌توانند به سادگی در منزل تهه و نوش جان کنند، برای تهیه این شربت باید به اندازه یک لیتر آب و ۳۰۰ گرم نبات شربت قند را درست کرده و آن را بگذارند تا غلیظ شود پس از آن یک لیتر گلاب خیلی غلیظ دو آتشه را اضافه کنند و بگذارند جوشیده تا به نصف برسد، سپس زیر ظرف را خاموش کرده و به این مخلوط چهار و نیم گرم یعنی تقریبا یک مثقال زعفران را اضافه کنند چون زعفران نیازی به جوشیدن ندارد، این نوشیدنی همان شربت جلاب است.

این پزشک متخصص همچنین یادآور شد: البته افراد نباید آن را با همین غلظت بخورند بلکه بر اساس ذائقه‌شان می‌توانند این شربت را با آب خنک میل کنند، البته زعفران برای آن دسته از افرادی که طپش قلب دارند یا داروهای قلبی و ضد آریتمی استفاده می‌کنند خیلی خوب نیست، در واقع این نوشیدنی مناسب افرادی است که کرونا گرفتند و مشکلات قلبی ندارند.

شیربیگی در ادامه تصریح کرد: نکته دیگر اینکه می‌توانند به این نوشیدنی یک قاشق مرباخوری تخم شربتی یا بالنگو اضافه کرده و آن را جرعه جرعه میل کنند، نه اینکه شربت را سریع بخورند، این جرعه جرعه خوردن باعث می‌شود ظرف یکی دو ساعت انرژی‌شان بالا بیاید.

وی با اشاره به اینکه پس شربت جلاب طبی که بر پایه زعفران، گلاب و تخم بالمگو است می‌تواند نوشیدنی مناسبی برای افراد بهبود یافته از کرونا و همچنین تمام افرادی باشد که دچار ضعف و بی حالی هستند و دوره نقاهت از بیماری را طی می‌کنند، عنوان کرد: از ویژگی‌های تخم بالنگو این است که هم در گرما عطش را کم می‌کند و هم اینکه طپش قلب را کاهش می‌دهد.

این متخصص طب ایرانی در ادامه نیز تأکید کرد: همچنین انجیر خشک و گردو از دیگر انرژی‌زاهای طبیعی است که می‌تواند انرژی از دست رفته را به بدن بازگرداند، هفت انجیر خشک و ۱۰ عدد گردو می‌تواند همه قوای بدن را افزایش دهد، در واقع به جای استفاده از این همه مولتی ویتامین می‌توانیم از این خوراکی بسیار مقوی بهره ببریم.

وی در پایان نیز استفاده از پالوده سیب، عسل و گلاب را پیشنهاد کرد و گفت: این معجون نیز یکی دیگر از انرژی‌زاهای طبیعی است که افراد می‌توانند به عنوان یک انرژی‌زای طبیعی روزانه از آن استفاده کنند./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false