×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اتحادیه اروپا: از اقدامات یونیفیل در لبنان کاملا حمایت می‌کنیم

به گزارش چغادک نیوز، اتحادیه اروپا به تحولات اخیر در جنوب لبنان و مرز فلسطین اشغالی و تبادل آتش مقاومت اسلامی لبنان و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

سخنگوی امور خارجی و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا شامگاه شنبه در بیانیه‌ای بدون اشاره کردن به حملات تجاوزکارانه و غیرقانونی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، شلیک‌شدن چند فروند راکت به شمال فلسطین اشغالی را محکوم کرد.

به نوشته وبگاه سرویس خارجی این اتحادیه، در این بیانیه آمده است: «اتحادیه اروپا به دقت در حال پیگیری تحولاتی است که چند روز گذشته رخ داده و شامل پاسخ توپخانه‌ای و هوایی اسرائیل نیز می‌شود. همه طرف‌ها باید بیشترین خویشتن‌داری را نشان داده و برای رسیدن به راهکار سریع برای تنش‌های کنونی همکاری کنند».

بر این اساس، سخنگوی اتحادیه اروپا بر لزوم اجرای کامل قطعنامه‌های ۱۵۵۹ و ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد.

در پایان این بیانیه نیز آمده است:‌ «اتحادیه اروپا همچنین حمایت کامل خود از تلاش‌های یونیفیل و اهمیت پایبندی لبنان به سیاست فاصله‌گرفتن از تمام درگیری‌های منطقه را اعلام می‌کند».

حزب‌الله لبنان روز جمعه در بیانیه‌ای گفت که در پاسخ به حملات هوایی روز پنجشنبه رژیم صهیونیستی به مناطق باز (زمین‌های خالی) در «الجرمق» و «الشواکیر»، یگان‌های شهید علی محسن کامل و شهید محمد قاسم طحان در مقاومت اسلامی لبنان در ساعت ۱۱:۱۵ (به وقت محلی) امروز (جمعه) مناطق باز اطراف پایگاه‌های صهیونیستی در مزارع شبعا را با دهها راکت ۱۲۲ میلیمتری هدف گرفتند.

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز پس از حمله راکتی حزب‌الله با چند خمپاره ۱۵۵ میلیمتری مناطق خالی از شکنه در مزارع شبعا را هدف قرار داد.

«سید حسن نصرالله» دبیر کل جنبش حزب‌الله نیز شامگاه شنبه با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان که طی ۱۵ سال گذشته سابقه نداشته است، گفت:‌ «وقتی تجاوزی می‌شود نیازمند پاسخ است»./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false