×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مهربان: متهم کردن بچه‌ها به کم کاری کم لطفی است/ یزدانی فکورانه مبارزه کرد

به گزارش چغادک نیوز، ابراهیم مهربان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره مدال برنز امیرحسین زارع در المپیک توکیو، عنوان کرد: او با این همه دلاوری، کمترین حقش این بود که مدال برنز بگیرد. شایستگی حضور در فینال و کسب طلا را داشت. زارع در کشتی اول جسورانه و با حساب و کتاب مبارزه کرد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: زارع در نیمه نهایی با پتریاشویلی از گرجستان مبارزه کرد. وقتی اولین مدال را گرفت، امیرحسین هنوز به تیم نوجوان هم نیامده بود. سنگین وزن متفاوت است و ورزشکاران دیر به پختگی می‌رسند اما امیرحسین زود افتخارآفرینی کرد. حریف او باهوش بود.

مهربان با اشاره به تلاش‌های زارع در دیدار با حریف گرجی، تصریح کرد: او ۳ دقیقه اول بسیار خوب و جسورانه مبارزه کرد و ۴ امتیاز هم جلو افتاد اما شرایط بدنی او در ۳ دقیقه دوم اجازه نداد این فشار را تحمل کند. حریف او مکار از نوع خوب بود. پتریاشویلی با تکنیک مبارزه می‌کند و همانطور که فینال را هم دیدیم، تراژدی بسیار تلخ مانند وزن ۸۶ کیلو بود، رخ داد که در ثانیه‌های آخر مدال طلا را از دست داد.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه او سال‌ها با زارع کار کرده آیا او چنین روزی را پیش‌بینی می‌کرد، اظهار داشت: من کمترین زحمت را کشیدم. زحمت را خانواده او، مربی سازنده، مربی وقت نوجوانان، آقای غلام محمدی کشیدند. من هم با توجه به بضاعتی که داشتم تجربیاتم را انتقال دادم.

مهربان ادامه داد: او بسیار با پشتکار است و از روز اول که به اردوی نوجوانان آمد، در واقع این روشنی را می‌شد دید. تمامی بچه‌ها با تمام توان شرکت کردند. بنابراین کم لطفی است بچه‌ها را متهم به کم کاری کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که برخی از کارشناسان اعتقاد داشتند محمدیان می‌توانست در المپیک مدال بگیرد، یادآور شد: خودمان هم انتظار مدال داشتیم اما شکست او در مبارزه اول همه ما را غافلگیر کرد و با شکست حریفش نتوانست شانس مدال داشته باشد.

مربی تیم ملی کشتی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شکست یزدانی در فینال چقدر روحیه کشتی گیران روز گذشته تاثیر داشت، خاطرنشان کرد: یزدانی سردار این تیم بود و نتایج او حتی می‌تواند روی کاروان تاثیر داشته باشد. از قبل از المپیک، این بار (کسب مدال طلا) روی دوش او سنگینی می‌کرد اما او باید با حریفی رقابت می‌کرد که قبلا دو بار به او باخته بود. روز فینال هم کادر و هم خودش موضوع را مدیریت کردند. او فکورانه‌ترین مبارزه را انجام داد و با تاکتیک خوبی رقابت کرد. جلو هم بود اما یک لحظه غفلت صورت گرفت و مدال طلا را از دست داد. حسن یزدانی سرمایه است و یزدانی‌ها باید حفظ شوند و نباید سیبل انتقادات باشند. بهترین مطلبی که این چند روز دیدم پستی بود که جردن باروز گذاشته و گفته بود یزدانی مبارزه خوبی کرد و قدرت او را ستود.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false