استقبال مقام روس از سخنرانی روز تحلیف رئیس‌جمهور ایران | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
استقبال مقام روس از سخنرانی روز تحلیف رئیس‌جمهور ایران

به گزارش چغادک نیوز، دیپلمات ارشد روسیه مستقر در وین اتریش به بخش‌هایی از سخنرانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف واکنش نشان داد و از تاکید رئیس‌جمهور ایران بر لزوم مذاکره در منطقه استقبال کرد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار یک توییت درباره سخنرانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران در مجلس شورای اسلامی با محوریت سیاست خارجی واکنش نشان داد.

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۴ مردادماه ۱۴۰۰ (دیروز) در سخنرانی خود در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: «قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، امنیت‌ساز است. ظرفیت‌های منطقه ای ایران، حامی صلح و ثبات در کشورهاست و صرفاً برای مقابله با تهدید قدرت‌های سلطه‌گر و ظالم، به کار گرفته می‌شود».

رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: «بحران‌های منطقه، باید از طریق گفت‌وگوهای واقعیِ «درون‌منطقه‌ای» و بر اساسِ تأمینِ حقوقِ ملت‌ها، حل‌وفصل شود. من، دست دوستی و برادری به سوی همه کشورهای منطقه بخصوص همسایگان دراز می‌کنم».

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از این سخنرانی تصریح کرد: «سیاست فشار و تحریم، موجب انصراف ملت ایران از پیگیری حقوق قانونی خود از جمله حق توسعه، نخواهد شد. تحریم‌ها علیه ملت ایران باید لغو شوند و هر «طرح دیپلماتیک» که این هدف را محقق کند، مورد حمایت ماست.

رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران همچنین افزود: «جمهوری اسلامی ایران، کشورها و ملت‌های همسایه را خویشاوند خود می‌داند و مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت سیاست خارجی خود را، ارتقاء روابط با کشورهای همسایه‌ی خود دانسته و خواهان عزت و اعتلای آنهاست. جهان، در حال دگرگونی است و تأمینِ منافعِ ملت‌ها، منوط به درکِ جهان ِجدید و «تعاملِ راهبردی» با «قدرت‌هایِ نوظهور» است و سیاست خارجیِ موفق، سیاستِ خارجیِ متوازن می‌باشد».

محورهای مطرح شده آیت‌الله رئیسی در حوزه سیاست خارجی دولت جدید ایران، مورد استقبال میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین قرار گرفت.

این دیپلمات ارشد روس در توییتر نوشت: «روسیه کاملا از مذاکره در منطقه حمایت می‌کند و مدافع آن است. ما آماده‌ایم تا آنجا که می‌توانیم این روند را تسهیل کنیم»./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false