×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اجرای ۱۱۹ پروژه در دستور کار شهرداری بوشهر است

به گزارش چغادک نیوز،  حسین صالحیان روز شنبه در تشریح عملکرد یکسال اخیر شهرداری بندر بوشهر به رسانه‌ها اعلام کرد: برای عمده این پروژه‌ها باید پیمانکار گرفته شود که یک سری شرایطی و در برنامه زمان بندی لحاظ شده است اما با این حال برخی از پروژه ها ممکن است در مرحله نخست مناقصه برنده نداشته باشند و به تجدید مناقصه برسد و یا حتی بعد از آن نیز به مراحل انعقاد قرارداد با ترک تشریفات برسد.

شهردار بندر بوشهر گفت: این روند به زمان اجرا پروژه اضافه می کند اما جالب است که در سه ماه ابتدایی سال جاری عملیات اجرایی ۵۷ پروژه براساس برنامه زمان بندی در بوشهر آغاز شده است.

وی افزود: در سال ۹۹ بودجه شهرداری بوشهر ۲۹۹ میلیارد تومان بود که با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و تمهیداتی که اندیشیده شد با اقدامی بی سابقه این میزان طی یک سال بیش از ۲ برابر شد.

شهردار بوشهر بیان کرد: این موضوع نشان می‌دهد که عزم جدی در زمینه اجرای پروژه های مختلف شهرداری بندر بوشهر بوجود آمده است و همه همکاران باید برای تحقق درآمدها اقدام کنند تا اعتبار لازم برای هزینه‌های  اجرای پروژه‌ها تامین شود.

صالحیان ادامه داد: وقتی بودجه نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومانی در سال ۹۹ با بودجه ۶۵۳ میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰ مقایسه شود این موضوع نشان می‌دهد دلیل اصلی این جهش اعتباری اجرای پروژه‌های وعده شده و مصوب شورای اسلامی شهر است.

وی با اشاره به اینکه اتوماسیون اداری از دیگر دستاوردهای اخیر شهرداری بندر بوشهر است، عنوان کرد: همچنین درخواست‌های دستی نیز از دستور ککار شهرداری خارج شد زیرا  توجه به بحث اتوماسیون همراه با برنامه اعمال شده در دستور کار قرار داشت.

شهردار بوشهر ادامه داد: پیشتر از این، درخواست‌ها دستی و در برخی موارد ممکن بود که شماری از آنها بماند و همین زمانبر می شد که با این وجود اکنون درخواست ها سیستمی شده و به صورت آنلاین مشخص است و حتی مشخص می‌شود کدام مدیر یا همکار کاری را انجام نداده و یا زمان انجام دادن را زیاد کرده باشد.

صالحیان عنوان کرد: مجموع این اقدام‌ها باعث شد پیمانکاران بخش قابل توجهی از ۵۷ پروژه مشخص شده برای آغاز در سه ماه نخست امسال مشخص و اقدام‌های انعقاد قراردادی آن انجام شود و در یکی دو ماه آینده مردم بوشهر به طور قطع شاهد اجرای آنها خواهند بود.

وی افزود: یک سری پروژه‌های عقب افتاده از سال های پیش نیز وجود داشت که فعالیت آنها یا کم بود و یا اینکه مانده بود که یکی از این پروژه ها پایش تصویری شهر بود که افتتاح شد.

صالحیان با اشاره به همکاری مطلوب و موثر سازمان فناوری اطلاعات و ارتباط شهرداری در ارتباط با اجرای طرح پایش تصویری، بیان کرد: موضوع پایش تصویری یکی از وظایف عمده شهرداری‌ها است که در سطح شهر با نصب دوربین‌ها و تجهیزات فنی پیشرفته باید شهر را رصد کنند که این رصد به کار دستگاه های مختلف امنیتی و حاکمیتی می آید که فعالیت پایش تصویری با همکاری معاونت عمرانی بخوبی پیش رفت و پس از مدت ها فاز نخست آن به اتمام رسید و فاز دوم آن نیز اکنون در دست اجرا است.

شهردار بندر بوشهر اضافه کرد: موضوع دیگر که سال‌ها باقی مانده بحث ممیزی کل سطح شهر و املاک آن بود زیرا تا زمانی که املاک و اماکن کد نوسازی نداشته باشند نمی‌توان درآمدهای آن را کسب کرد و در زمینه مسائل شهرسازی نیز نمی‌تواند نظارت مطلوبی بر آنها داشت و در چنین شرایطی در شهرداری منطقه ۲ بوشهر حتی یک ملک ممیزی شده نداشت.

وی اضافه کرد: طوریکه در چنین شرایطی موضوع بحث ممیزی املاک بیش از نیمی از شهر بوشهر در دستور کار قرار گرفت و پیمانکار آن انتخاب شد.

صالحیان در ارتباط با پروژه چرخ و فلک نیز اظهار داشت: این پروژه بیش از چندین سال متوقف بوده که با هماهنگی و همراهی شورای اسلامی شهر در ماه گذشته چرخ و فلک برای اولین بار چرخید و همه موتورهای آن نیز نصب شده است.

وی گفت: بحث استانداردسازی، رنگ آمیزی و نورپردازی چرخ و فلک نیز اکنون با سرعت خوبی در حال انجام است و قول داده شده تا ۱۲ مردادماه برای اولین بار مورد بهره برداری اولیه قرار گیرد.

شهردار بوشهر عنوان کرد: کابین‌ها به دستگاه‌های خنک کننده نیز تجهیز می‌شوند و پس از یکی دوماه که از بهره برداری اولیه گذشت با مطلوب شدن آب و هوا در بوشهر بهره برداری نهایی از پروژه نیز آغاز خواهد شد.

صالحیان ادامه داد: پروژه تقاطع سردار سلیمانی (میدان شهید مطهری) نیز همان طور که مردم می دانند پیمانکاری که انتخاب شده بود رفتار شایسته‌ای نداشت و متعاقب با این رفتار با هماهنگی با دستگاه های نظارتی و بازرسی استان، خاتمه پیمان پروژه صادر شد.

وی افزود: در این راستا از ماده ۴۶ پیمان استفاده شد که تبعات بسیار سختی نیز برای پیمانکار پروژه خواهد داشت و با قرار گرفتن در لیست سیاه تا چند سال اجازه گرفتن پروژه جدید ندارد.

در این پروژه که باید چندین ماه پیش بهره‌برداری می شد کوتاهی شد و این رویه منجر به خلع ید شدن پیمانکار شد..

صالحیان تصریح کرد: در مرحله اول مناقصه این پروژه چند پاکت آمده بود که مورد تایید نهایی قرار نگرفت و امیدواریم، تجدید مناقصه آن روز شنبه دوم مردادماه به طور کامل مشخص می‌شود.

وی اظهار داشت: چنانچه شهروندان بوشهری بزودی شاهد تداوم روند احداث تقاطع سردار سلیمانی در نبود شورای اسلامی شهر و شهردار کنونی بودند باید بدانند که برای خلع ید شدن پیمانکار و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار جدید چندین ماه تلاش صورت گرفته است.

صالحیان بیان کرد: در بحث پدافند غیرعامل فعالیت های خیلی خوبی آغاز شد که اثرهای آن بزودی مشخص می‌شود و در گذری که از منطقه سرتل به تنگک است به عنوان یکی از پروژه های حائز اهمیت در سال پیش طرح نهایی به تایید شورای ترافیک استان بوشهر و تایید کمیسیون ماده پنج رسیده است.

وی اظهار داشت: این پروژه در بودجه ۱۴۰۰ نیز دارای کد است و در زمینه اراضی واقع در مسیر گذر، کارهایی انجام شد تا مجوزهای لازم از حوزه ثبت و مراجع قضایی صورت صادر شود تا در صورت پیدا شدن معارض مانعی در روند کار صورت نگیرد.

صالحیان عنوان کرد: در این زمینه با برگزاری مناقصه یک سری پیمانکاران آمده بودند که مناقصه آنها عادلانه نبود و امیدواریم بزودی با تجدید مناقصه پیمانکار جدید آن مشخص شود و شهروندان باید بدانند که کارهای اساسی متناسب با گذر سرتل-تنگک در دوره فعالیت شورا اسلامی شهر و شهردار کنونی بوشهر صورت گرفته است.

شهردار بندر بوشهر گفت: یکی از موضوع های حائز اهمیت کارهای زیرساختی در بوشهر  بود که اقدام های متعددی در این زمینه محقق شد.

وی اضافه کرد: اگر حوزه معماری و شهرسازی شهر زیبا باشد در این صورت است که شهر می‌تواند کالبد زیبایی داشته باشد و در حوزه های مختلف اکنون این مهم بجد پیگیری می‌شود که در این ارتباط با تشکیل کمیته زیباسازی گامی مهم برای زیباسازی معماری و شهرسازی بوشهر برداشته شد.

صالحیان اظهار داشت: تعداد قابل ملاحظه ای از همکاران که به عنوان نیروی حجمی در شرکت های مختلف خدمت می کردند با توجه به ۱۰ درصد پست خالی تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است که در این بین برای برخی از کارکنان از سهمیه ایثارگری استفاده می کنند.

وی گفت: در این قالب حتی برای اینکه مشکل کارکنان در حوزه آتش نشانی بسیار مهم بود افرادی که با پست سازمانی مربوط به آتش نشانی در بخش‌های دیگر شاغل بودند، همه به محل کار اصلی خود بازگشتند.

وی افزود: توجه به معیشت کارکنان شهرداری یکی از مهم ترین موضوع ها بود که در این دوره بخوبی به آن توجه شد و موردتایید شورای اسلامی شهر نیز قرار گرفت.

صالحیان بیان کرد: امیدوارمی  با حضور اعضای جدید شورای اسلامی شهر بوشهر موارد مختلف حوزه‌های مرتبط با شهرداری با انتخاب شهردار شایسته فنداسیونی که در مدت ۱۱ ماه و در بدترین شرایط انجام شده را پیگیری کنند.

شهردار بندر بوشهر یادآور شد: در این مدت بخشی از بدهی های ریز و درشت شهرداری  طی سال گذشته و امسال پرداخت شد و طی این ماه‌ها اسنادی برای پرداخت بدهی امضا رسید که به شهرداران دو سه دوره قبل است و شایسته نیست که اکنون نامی از آنها برده شود.

وی افزود: درآمد شهرداری بندر بوشهر در سه ماه ابتدایی امسال با هر شرایطی که بود محقق شد و اجازه ندادیم حق و حقوق کارگران و پیمانکاران با تاخیر همراه شود.

صالحیان اظهار کرد: امید است شورا اسلامی شهر و شهردار آینده بوشهر نیز در تداوم این مسیر موفق عمل کنند.

وی گفت: یکی از مسائل مرتبط با شور و نشاط شهروندان بحث ورزش و بویژه فوتبال است که در بوشهر نیز مورد توجه جدی قرار دارد.

شهردار بندر بوشهر اظهار داشت: آغاز به کار فعالیتم در بوشهر همزمان با صدور مجوز فعالیت تیم شاهین شهرداری بوشهر برای یک فصل بود که تمام خود سعی و با وجودی که تیم تنها ۱۲ روز در پیش از فصل کار کرده بود با این حال شرایط در هفته های پایانی به جایی رسید که شاهین کاندید صعود به لیگ برتر فوتبال کشور شد.

صالحیان گفت: در ابتدای فصل خیلی ها می گفتند این تیم به دسته ۲ سقوط می‌کند ولی با حمایت اعضای شورا تیم شاهین در پایان فصل در جایگاه آبرومندی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: اگر شورای اسلامی جدید شهر بوشهر ادامه این روند تیم داری را می‌خواهد باید مجوز آن را تمدید کند و خودم به شخصه اعتقاد به زنده ماندن مکتب شاهین دارم.

صالحیان اظهار داشت: جایگاه شهردار بندر بوشهر بسیار مهم و ارزشمند است امیدوارم فردی وارسته تر و شایسته تر به عنوان شهردار جدید بوشهر انتخاب شود.

وی گفت: با قدردانی از تمامی شهروندان و همکاران طلب حلالیت دارم و امیدوارم که روزهای خوب و درخشانی در فراروی آنها باشد./ایرنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false