کشتی «کروز رستوران» در اسکله بندر بوشهر پهلو می‌گیرد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کشتی «کروز رستوران» در اسکله بندر بوشهر پهلو می‌گیرد

به گزارش چغادک نیوز، همجواری استان بوشهر با خلیج‌فارس ظرفیت‌های مهم و قابل توجهی در بخش سرمایه‌گذاری تولیدی، اقتصادی، گردشگری و خدماتی را فراهم کرده است.

استان بوشهر با خلیج‌فارس دارای طولانی‌ترین مرز دریایی است به‌گونه‌ای که بیش از ۹۳۷ کیلومتر مرز و ۷۷۰ کیلومتر ساحل خلیج‌فارس در استان بوشهر قرار دارد که این ظرفیت زمینه سرمایه‌گذاری در عرصه اقتصاد کرانه‌ای را فراهم کرده است.

یکی از محورهای توسعه استان بوشهر گردشگری دریایی است که در این راستا اقدامات و زیرساخت‌های مهم و قابل توجهی تدوین و عملیاتی شده است.

توسعه اقتصاد دریا محور و صنعت گردشگری در استان بوشهر

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر ، وجود مرز دریایی خلیج فارس در استان بوشهر را سبب توسعه فعالیت‌های گردشگری دانست و اظهار داشت: در این راستا ۳ محوطه و مجموعه ابنیه‌های تاریخی شامل بافت بوشهر، بندر ۴ هزار ساله سیراف و کاخ هخامنشی دشتستان در لیست انتظار ثبت در آثار جهانی هستند که این نشان از جایگاه استان بوشهر در عرصه تاریخی و گردشگری است.

محمد حسین ارسطوزاده از افزایش ظرفیت‌های اقامتی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در ۲ سال گذشته ظرفیت مراکز اقامتی استان بوشهر بیش از ۲٫۳ برابر افزایش یافته و در این راستا هتل‌های مختلفی با مشارکت بخش خصوصی ساخته و افتتاح شد.

افتتاح نخستین هتل پنج ستاره استان بوشهر

وی از افتتاح نخستین هتل پنج ستاره استان بوشهر در شهرستان کنگان خبر داد و خاطر نشان کرد: این هتل با یک‌هزار تخت اقامتی سال قبل افتتاح شد که پاسخگوی گردشگران در شهرستان‌های کنگان و عسلویه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر با بیان اینکه مجوز ساخت ۳ هتل ۴ و ۵ ستاره در استان بوشهر صادر شده است گفت: در شرایط دشوار اقتصادی، کرونایی و مبهم گردشگری در ۴ ماه نخست امسال موافقت اصولی ساخت ۳ هتل صادر شده که نسبت به سال قبل افزایش ۲۵ درصدی نشان می‌دهد.

ارسطوزاده، ‌‌افزایش ساخت هتل و مراکز اقامتی را نشان از ظرفیت و امیدواری سرمایه‌گذاران به بخش گردشگری استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت مطلوب حوزه گردشگری استان بوشهر استقبال قابل توجه به حوزه گردشگری دور از انتظار نیست.

وی از افزایش حضور گردشگران در شرایط کرونایی در استان خبر داد و بیان کرد: با وجود ۲ روز تعطیلی در چند روز گذشته و صدور مجوز سفر به استان بوشهر تمام اقامتگاه‌های شهری و روستایی تکمیل شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر طرح‌های بوم‌گردی را از دیگر موفقیت‌ها در عرصه گردشگری دانست و افزود: یکی از سیاست‌های موفق ایجاد طرح‌های بوم‌گردی در نقاط مختلف است که اجرا این طرح ضمن جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها زمینه افزایش سرمایه‌گذاری و اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی را فراهم کرد.

به‌زودی کشتی کروز رستوران در اسکله بندر بوشهر پهلو می‌‌گیرد

ارسطوزاده با بیان اینکه استان بوشهر از جاذبه‌های مهم گردشگری در ابعاد گوناگون دارد تصریح کرد: گردشگری دریایی با توجه به همجواری بوشهر با خلیج‌فارس از جایگاه مهمی برخوردار است که به‌زودی کشتی کروز رستوران در اسکله بندر بوشهر پهلو می‌‌گیرد.

وی با بیان اینکه این کشتی تفریحی به نام پرنسس دارای ۷۰۰ نفر ظرفیت مسافر است افزود: این کشتی که به توسعه گردشگری دریایی بوشهر کمک می‌کند ۶۰ متر طول، ۱۵ متر عرض دارد و ۴ طبقه است که می‌تواند زمینه برگزاری همایش، سمینار، برنامه گردشگری دریایی و جشن‌های مختلف بر روی خلیج فارس فراهم کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر فعال شدن این کشتی را با هدف ایجاد تفریحات سالم گردشگری دانست و خاطر نشان کرد: این کشتی مسافری در مسیر دریایی خلیج‌فارس بوشهر و هرمزگان تردد می‌کنند.

در  شرایط کرونایی بیشترین صدمه و خسارت به بخش‌های خدماتی وارد شد که در این راستا به حوزه گردشگری از جمله هتل‌ها، مراکز اقامتی خسارت قابل توجهی در عرصه اقتصادی وارد شد.

اکنون که در پیک پنجم بیماری کرونا قرار داریم تردد به استان بوشهر از محورهای مختلف ممنوع است و در این راستا هرگونه ارائه خدمات مراکز گردشگری به مسافران ممنوع است.

امید می‌رود با ایمن‌سازی جامعه در جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا، زمینه رونق گردشگری به ویژه در استان بوشهر فراهم شود تا مجدداً شاهد رونق صنعت توریسم و گردشگری باشیم./تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false