×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
سیلاب تابستانه به مناطق عشایری دهدز خسارت زد

به گزارش چغادک نیوز، با وجود اینکه این شهرستان و بخش دهدز در روزهای اخیر در مساله تشنگی و بی‌آبی به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده بود، ورود سامانه بارشی تابستانه به همراه خسارات جدی و عشایر و روستاییان این منطقه باعث برگرداندن نگاه به سمت خسارات در این حوزه شد‌.

طبق اخبار منتشره و مستندات ارائه شده تا‌کنون خسارات جدی به چندین راس دام، کندوهای عسل، خانه‌های روستایی و عشایری در مناطق له‌بید، حاجی کمال، دشت و لنده وارد شده است که باعث اعزام تیم‌های امدادی هلال احمر به منطقه شد.


خسارت سیلاب تابستانه به دام‌های عشایر دهدز

استقرار ۲ روزه نیروهای هلال‌احمر درمناطق سیلاب زده

 محمود عالی‌محمودی رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ایذه با اشاره به سیلاب روز گذشته در بخش دهدز اظهار کرد: روز گذشته در پی بارش شدید باران در ارتفاعات بخش دهدز شاهد جاری شدن سیلاب از کوهستان به سمت مناطق پایین دست و وارد شدن خسارات به ساکنان این مناطق بودیم.

 وی افزود: در پی وقوع این سیلاب به چندین خانه روستایی و عشایری خساراتی وارد شد که تیم‌های امدادی این اداره با حضور در محل اقدام به یاری‌رسانی به سیل‌زدگان کردند.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ایذه اضافه کرد: علاوه بر منازل طبق بازدیدهای به عمل آمده به برخی از باغات دامداری‌ها و دیگر منابع درآمدی ساکنان روستاهای سیلاب زده از جمله حاجی کمال، له‌بید، دشت و لنده خساراتی وارد شد که ارزیابی کارشناسی آن توسط ادارات متولی انجام و گزارش خواهد شد.

 عالی‌محمودی با اشاره به استقرار نیروهای امدادگر هلال‌احمر از آغاز بارندگی در محل حادثه گفت: در آغاز سیلاب اقلام زیستی جهت ۱۶ خانوار به منطقه فرستاده شد و با ارزیابی صورت گرفته اقلام جدید نیز به‌زودی برای دیگر اهالی این منطقه ارسال خواهد شد.

 وی در پایان با بیان اینکه سیلاب به منازل برخی از عشایر وارد و باعث آسیب به وسایل زندگی آنها شد افزود: خوشبختانه این حادثه خسارت جانی نداشته است./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false