×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ساخت واحدهای مسکونی ویژه مددجویان در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد

به گزارش چغادک نیوز، عبدالکریم گراوند صبح امروز در نشست با مسئولان سازمان بهزیستی استان بوشهر با تبریک عید سعید قربان توجه به معنویت انسان‌ها را سبب دور شدن انسان از بسیاری گناهان و مشکلات دانست و اظهار داشت: عید سعید قربان، زیباترین جلوه عبادت و تسلیم در برابر خالق هستی و این عید یکی از اعیاد مهم مسلمانان است که باید از این فرصت برای تقویت معرفت استفاده کرد.

وی باتأکید بر رعایت شیوه‌نامه بهداشتی برای مقابله کرونا افزود: از همه راهکارهای ممکن برای شکسته شدن زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان بوشهر استفاده می‌شود که لغو برگزاری مراسم و برنامه‌ها و نشست‌ها به مناسبت‌های مختلف از آن جمله است.

استاندار بوشهر نقش مهم بهزیستی در رسیدگی به خانواده‌های آسیب دیده و معلول را مهم دانست و بیان کرد: ۲۰۰ هزار نفر جامعه هدف سازمان بهزیستی استان بوشهر در رسیدگی به مددجویان و حل مشکلات آنان نشان از خدمات ارزنده این سازمان است.

گراوند حوزه بهزیستی را یکی از بخش‌های مهم، سخت و مأموریت سنگین دانست و افزود: با بررسی عمق مجموعه فعالیت‌های بهزیستی نشان از این است که سازمان بهزیستی با انسان‌هایی درگیر است که بسیاری از آنان دچار مشکلات جسمی، روحی، روانی و بد و بی‌سرپرست هستند که خدمت کردن در این مجموعه بسیار رسالت سنگینی است چراکه با کسانی سروکار دارید که نیازمند مالی، مادی، عاطفی و معنوی هستند.

وی وضعیت و شرایط اقتصادی جامعه را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در این شرایط مالی و اعتباری فعالیت‌ها سخت‌تر می‌شود چراکه در کنار آن توجه به مسائل عاطفی به خانواده‌های تحت حمایت، نیازهای مادی است که با توجه به شرایط سخت اقتصادی برخی از خدمات را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه با توجه به محدودیت اعتباری و بودجه‌ای ممکن است توقعات جامعه تحت پوشش برآورده نشود گفت: در این شرایط اقتصادی و اوضاع و احوال اعتباری کشور، باید از خدمات ارزنده بهزیستی در رسیدگی به خانواده‌های تحت حمایت ستایش و سپاسگزاری کرد.

مستمری افراد تحت حمایت بهزیستی بین ۵ تا ۸ برابر افزایش یافت

گراوند، پاسخگویی به نیازهای جامعه هدف سازمان بهزیستی را مأموریتی سخت و سنگین دانست و بیان کرد: در این شرایط اقتصادی و مالی کشور افزایش بین ۵ تا ۸ برابر مستمری‌ افراد تحت حمایت هر چند زیاد نیست ولی بسیار سخت و مهم است.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در این شرایط خدمت کردن در حل مشکلات، تأمین نیازهای افراد تحت پوشش بهزیستی از جمله ساخت واحدهای مسکونی بسیار مهم است که ساخت ۲۷۲ واحد مسکونی ویژه افراد تحت حمایت کار بسیار شایسته و ارزنده است.

گراوند از ساخت یک‌هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تلاش می‌شود ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر برای مددجویان کمیته امداد استان بوشهر تکمیل و تحویل شود.

وی با بیان اینکه با دست خالی این همه خدمات‌رسانی مشابه معجزه است گفت: برای افراد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی استان بوشهر طرح‌های مهمی اجرا شده است ولی افزایش قیمت‌ها و تورم اجازه نداد حلاوت این خدمات و افزایش مستمری‌های  مددجویان، مردم بچشند چراکه می‌توانست بخش زیادی از مطالبات مردم را محقق کند.

استاندار بوشهر راه‌اندازی سامانه‌های متعدد در حوزه بهزیستی را نشان از شفافیت خدمات این سازمان دانست و تصریح کرد: سازمان بهزیستی در حوزه بخش خصوصی هم فعالیت می‌کند که در راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی حضور بخش خصوصی بیشتر و پررنگ‌تر شده است.

گراوند تقویت مراکز ترک‌ اعتیاد و نگهداری کودکان کار را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تقویت این مراکز سبب می‌شود انسان‌هایی که گرفتار این معضلات هستند با اقدامات و فعالیت‌های شبانه‌روزی بهزیستی از گرفتاری بیشتر آنان جلوگیری می‌شود.

وی مشاوره‌های قبل تا بعد از تشکیل زندگی را یکی دیگر از فعالیت‌های بهزیستی دانست و تأکید کرد: خدمات شما سبب می‌شود تا کانون گرم خانواده‌ها از هم پاشیده نشود که این کار بزرگی است که در سازمان بهزیستی انجام می‌شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه بسیاری از خدمات بهزیستی گمنام است و بسیاری از افراد اطلاعی از این خدمات ندارند تصریح کرد: رسیدگی به مشکلات خانواده‌ها و جلوگیری از فروپاشیدن کانون گرم خانواده‌ها از خدمات ارزنده است که بسیاری از مردم ممکن است اطلاع نداشته باشند.

گراوند، طلاق را یکی از آسیب‌های اجتماعی مهم جامعه دانست و بیان کرد: برای حل معضلات افراد در معرض طلاق، سازمان بهزیستی طرح‌های مهم و با ارزشی اجرا کرده که در آینده این فعالیت‌ها می‌تواند به‌عنوان تجارب ارزشمند در اختیار دیگر افراد قرار بگیرد.

۲ هزار و ۳۳۱ واحد مسکونی به افراد تحت پوشش بهزیستی استان بوشهر واگذار شد

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر هم گزارشی از فعالیت‌های در رسیدگی به مطالبات افراد تحت حمایت ارائه کرد و اظهار داشت: اکنون افزون بر ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر تحت پوشش خدمات بهزیستی است که در ابعاد گوناگون خدمات‌رسانی می‌شود.

علیرضا حاجیونی، تأمین مسکن مددجویان و معلولان را یکی از رسالت‌های بسیار مهم سازمان بهزیستی دانست و افزود: در اجرا طرح نهضت مسکن مددجویان ۲ هزار و ۳۳۱ واحد مسکونی با عنوان کمک به تأمین مسکن این افراد در قالب ساخت و خرید واگذار شد.

وی از ساخت ۳۱۶ واحد مسکونی دیگر به افراد تحت پوشش خبر داد و بیان کرد: با مشارکت شرکای اجتماعی در قالب تفاهم‌نامه‌های منعقد شده، امید می‌رود امسال برای ساخت ۳۱۶ واحد مسکونی اقدام شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر، خانه‌دار کردن مددجویان را یکی از برنامه‌های مهم دانست و خاطر نشان کرد: در هفته بهزیستی امسال ۴۲ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شد که برای ساخت آنها ۱۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض در کنار تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت و پروانه ساختمانی و انشعاب حامل‌های انرژی شامل آب، برق، گاز رایگان به این افراد واگذار شده است.

وی با بیان اینکه این خانه‌ها در قالب تفاهم‌نامه‌های چند جانبه ویژه خانواده‌های دارای ۲ عضو معلول با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم‌ و با مشارکت مددجویان ساخته شده است عنوان کرد: امیدواریم امسال باتوجه به افزایش سرانه کمک به ساخت و خرید مسکن، شاهد رشد فزاینده‌ای در خانه‌دار شدن گروه‌های هدف باشیم.

۳۳ مرکز مثبت زندگی در شهرهای این استان راه‌اندازی شد

حاجیونی از راه‌اندازی ۳۳ مرکز مثبت زندگی در شهرهای این استان خبر داد و تصریح کرد: این مراکز می‌تواند در مسیر رشد و ارتقا جامعه هدف و افراد تحت پوشش بهزیستی نقش مهم و ویژه‌ای ایفا کند.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش ۳۶ هزار نفر افراد کم‌توان از خدمات ویژه برخوردار هستند افزود: ۱۲ هزار سالمند، ۲۳ هزار مددجو، ۵ هزار زن سرپرست خانوار و شش‌هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه کاهش اعتیاد تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان بوشهر قرار دارند.

واگذاری بیش از ۲ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

وی از راه‌اندازی ۱۴ پایگاه سلامت اجتماعی و ۱۰ مرکز اورژانس اجتماعی خدمات و فوریت‌های اجتماعی خبر داد و گفت: افزون بر ۳۷ مرکز مشاوره دولتی و غیردولتی فعالیت دارند که خدمات خود را در قالب مشاوره‌های قبل و حین ازدواج، مهارت‌های زندگی و پیشگیری از معلولیت به جامعه هدف عرضه می‌کنند.

حاجیونی با بیان اینکه در یک سال گذشته افزون بر ۴۲۸ مشاوره ژنتیک با هدف پیشگیری از تولد افراد معلول در استان بوشهر ارائه شده است اضافه کرد: سال گذشته براساس تفاهمنامه‌های موجود یک‌هزار ۲۴۰ فرصت شغلی ایجاد و ۷۲ واحد مسکونی برای مددجویان زیرپوشش احداث شد./تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false