×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
در جلسه ۴ ساعته منتخبین شورای ششم با معاون حناچی چه گذشت؟

به گزارش چغادک نیوز، ناصر امانی منتخب شورای ششم در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،‌درباره جلسه اخیر منتخبین شورای ششم با معاون شهرسازی شهردار تهران،‌اظهار داشت: این جلسه اخیراً برگزار شد و طی ۴ ساعت به طول انجامید چرا که سؤالات و صحبت‌های زیادی در این جلسه مطرح شد.البته معاون  عمرانی حناچی نیز در این جلسه حضور داشت که به دلیل کمبود زمان فرصت ارائه گزارش ایشان نبود.

وی با بیان اینکه در جلسه بعدی منتخبین معاون عمرانی حناچی نیز گزارشی را ارائه خواهد داد گفت: بخش عمده جلسه گذشته منتخبین شورای ششم با معاون شهرسازی شهرداری تهران درباره بافت فرسوده و ناپایدار شهری بود.

منتخب شورای ششم گفت: گزارش معاون شهرسازی حکایت از این داشت که در مدت فعالیت مدیران شهری کنونی بیشتر مبحث نوسازی بافت فرسوده منجر به طراحی و مطالعه شده و در حوزه پیشرفت بهسازی و نوسازی گام‌های بلندی برداشته نشده است.

امانی عنوان کرد: البته معاون حناچی در جلسه اعلام کرد که سه پروژه نوسازی، در دست اجرا دارند ولی منتخبین از گزارش معاون حناچی راضی و قانع نشدند.

وی گفت: همچنین یکی از مباحث این جلسه این بود که منتخبین شورای ششم معترض بودند که چرا جهت توسعه نوسازی بافت فرسوده یک طبقه تشویقی به مالکان برداشته شده است در حالی که قبلاً در بافت ناپایدار جهت تشویق نوسازی دو طبقه بیشتر اجازه ساخت می‌دادند که در این دوره تبدیل به یک طبقه شد.

منتخب شورای ششم  اضافه کرد: البته معاون حناچی گفت این اقدام بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی بوده است ولی به نظر می‌رسد که پیشنهاد از سوی شهرداری و شورا به شورای عالی شهرسازی رفته است و به نظر منتخبین این سیاست اشتباه سبب کاهش ۵۰ درصدی نوسازی بافت فرسوده در تهران شده است.

امانی گفت: طرح تشویقی دو طبقه ساخت اضافه سبب می‌شد که سرمایه‌گذاران جهت همکاری با مالکان وارد عمل شوند و این هم به نفع مالک و هم به نفع سرمایه‌گذار بود ولی با اقدام شهرداری عملاً انگیزه نوسازی بافت فرسوده کاهش یافت و این روند بسیار کند شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجوز ساخت دو طبقه اضافی یا همان دو طبقه تشویقی در فعالیت شهرداری جدید مجدد بازمی‌گردد یا خیر، گفت: تحولاتی را قطعا در حوزه نوسازی بافت فرسوده شاهد خواهیم بود ولی ریز برنامه‌ها باید پس از انتخاب شهردار و معاون ایشان اعلام شود و باید ببینیم که این افراد با نظر شورا و مشورت کارشناسان چه اقداماتی را در این راستا انجام خواهند داد.

منتخب شورای ششم گفت: همچنین در این جلسه در مورد نقش حوزه شهرسازی در درآمد شهرداری گفت‌وگو شد و معاون حناچی اعلام کرد که از سال ۶۴ که شهرداری تبدیل به نهاد عمومی غیردولتی شده و به عبارتی تبدیل به یک سازمان درآمد هزینه شده است قرار بوده در شهرهایی مانند تهران درآمدهای حاصله جهت تأمین سرانه‌های مختلف مانند سرانه فضای سبز، توسعه معابر و حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شود.

امانی بیان داشت: ولی معاون حناچی گفت از دهه ۷۰ و طی سه دهه درآمد عمومی شهرداری در اختصاص توسعه سرانه‌ها نادیده گرفته شده و حتی در این دوره که مدیران شهرداری اعلام کرده‌اند شهرفروشی نداریم از آیتم‌های شهرسازی درآمد کسب شده است.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false