×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
امام جمعه بندر دیر: عید قربان یادآور زیباترین تعبد در برابر خداست

به گزارش چغادک نیوز، حجت الاسلام سید علی حسینی روز چهارشنبه در یک پیام صوتی به مناسبت عید سعید قربان افزود: در روز عید قربان فداکاری و ایثارگری حضرت ابراهیم و فرزندش حضرت اسماعیل نشان می دهد که در راه خدا باید از عزیزترین عزیزان گذشت.

وی با اشاره به الگو قراردادن حضرت ابراهیم گفت: عبودیت و فرمانبری از دستورات خدای بزرگ ملاک عمل قراردارد که حضرت ابراهیم در این روز آن را انجام داد.

امام جمعه دیر ایستادگی در برابر مشرکان و ظالمان را مهم خواند و افزود: حضرت ابراهیم در برابر مشرکان می ایستد و فریاد برائت سر می دهد و درس ایستادگی و مقاومت در برابر مشرکان به ما یاد می دهد.

وی گفت: افرادی که تمکن مالی دارند گوشت قربانی کنند و افرادی که به تنهایی تمکن مالی ندارند بصورت گروهی این کار را انجام دهند و گوشت قربانی بین نیازمندان توزیع کنند.

حجت الاسلام حسینی با تبریک دهه امامت و ولایت افزود: امامت یک امر الهی و آسمانی است و در این دهه علاوه بر تبین ولایت باید فضائل حضرت علی (ع) که زمینه ساز واقعه غدیر شد، برای جامعه بیان کنیم.

وی با اشاره به پنجم مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور گفت:  نماز جمعه فریضه عبادی و سیاسی است که در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است.

امام جمعه دیر با اشاره به حسرت از تعطیلی نمازهای جمعه و اجتماع باشکوه حج به دلیل شیوع بیماری کرونا افزود: نمازهای جمعه در تقویت بنیه اعتقادی، رفع شبهات، بزرگداشت مراسم دینی و مذهبی،رسالت آموزشی، سیاسی، فرهنگی، خنثی کردن تبلیغات دشمن، پیوند امت و رهبری، بیان مشکلات و پیگیری خواسته های مردم و در بیان دستاوردهای نظام اسلامی و در صحنه نگه داشتن مردم نقش آفرین بوده است./ایرنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false