عقب‌نشینی ۸ هزار و ۳۲۶ واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به ۱۵٫۸ هزار میلیارد تومان رسید | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
عقب‌نشینی ۸ هزار و ۳۲۶ واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار به ۱۵٫۸ هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش چغادک نیوز،  بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند ریزشی به سر برد، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۸ هزار و ۳۲۶ واحد به رقم یک میلیون و ۳۰۲ هزار و ۹۱۴ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به ۵ میلیون  و ۳۰۶ میلیارد تومان رسید معامله‌گران امروز بیش از ۸ میلیارد سهام در قالب ۷۱۲ فقره معامله و به ارزش ۶ هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۰٫۶۴درصد افت کردند و این دو شاخص با معیار هموزن ۰٫۵۶ درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۰٫۸۴ درصد افت کرد شاخص بازار اول بورس ۱٫۱ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰٫۴ درصد کاهش یافت.

نمادهای میدکو، هلدینگ تاپیکو و شستا بیشترین اثر رشدی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی نوری،‌گل‌گهر و پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین اثر کاهش در شاخص بورس را داشتند.


روند یکساله شاخص بورس تهران

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با عقب‌نشینی ۱۴۲ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۸۴۵ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به یک میلیون ۴۲ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶ میلیارد سهام در بورس تهران در قالب ۵۴۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۹ هزار و ۸۵۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز نمادهای بانک دی، پالایش نفت شیراز و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای آریاساسول، پتروشیمی زاگرس، صنعتی مینو و سنگ‌آهن گهرزمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.


وضعیت امروز پالایش یکم

خریداران پالایش یکم امروز بعد از ۱۰ ماه با ۲۹ درصد زیان اصل سرمایه مواجه هستند،‌قرار بود خریداران پالایش سود کنند. هر واحد ۱۰ هزر تومانی از ۱۰ هزار تومان به ۷۱۰۷ تومان رسید .

همچنین سه‌شنبه این هفته عرضه اولیه سهام سرمایه‌گذاری هامون وابسته به صبا تأمین در فرابورس ایران انجام می‌شود./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false