×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
پرونده جرائم انتخاباتی در استان بوشهر تشکیل نشد

به گزارش چغادک نیوز:رضا مقبلی‌قرائی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و یارانش و بزرگداشت هفته قوه قضاییه به طرح جایگزین حبس‌ پرداخت و با بیان اینکه این طرح در حال اجرا است اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح جایگزینی پابند الکترونیکی به جای حبس آغاز شده و اکنون ۴۶ زندانی استان بوشهر با استفاده از پابند الکترونیکی در خارج از زندان محکومیت خود را می‌گذرانند.

مدیرکل سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر با بیان اینکه امسال ۵۰ نفر از زندانیان این استان تحت نظارت سامانه‌های الکترونیک از زندان آزاد می‌شوند خاطر نشان کرد: استفاده از پابند الکترونیک سبب کاهش جمعیت کیفری و زمینه‌ای برای کمک به خانواده زندانیان است و از هدف‌ها و اقدام‌های محوری زندان به شمار می‌رود.

مقبلی‌قرآئی، حبس افراد تحت نظارت الکترونیکی موسوم به پابند را بخش مهمی از سند تحول فناورانه سازمان زندان‌ها دانست و بیان کرد: تاکنون اقدام‌های خوب و موثر در این راستا صورت گرفته و این روند بر اساس وظایف با قوت پیگیری می‌شود.

وی از مزایای طرح پایند الکترونیک را کاهش آسیب‌های اجتماعی، حضور فرد زندانی در کانون خانواده و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها عنوان کرد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان بوشهر تصریح کرد: در اجرا سیاست‌های تحولی قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها سیاست پابند الکترونیک اجرا می‌شود و در این ارتباط مددجویان که دارای شرایط خاصی هستند از جمله اینکه یک چهارم حبس خود را تحمل و حضور آنها در جامعه برای شهروندان مشکلی ایجاد نمی‌کند، می‌توانند حبس خود را به صورت پابند الکترونیک تحمل کنند.

مقبلی از تشکیل ۸ اتاق دادرسی الکترونیک خبر داد و بیان کرد: تاکنون یک‌هزار و ۵۲ دادرسی الکترونیک برای زندانیان استان بوشهر انجام شده است.

وی خدمات‌رسانی و رسیدگی به مشکلات معیشتی خانواده‌های زندانیان را مورد اشاره قرار داد و گفت: تاکنون ۶۳۱ خانواده زندانی به‌صورت خود اظهار در سامانه حمایت از زندانیان این استان ثبت‌نام و به کمیته امداد معرفی شده‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال ۶۶ زندانی جرائم غیر عمد با پرداخت بدهی آنان با همکاری خیران از زندان آزاد شدند گفت: اکنون ۱۴۴ زندانی جرائم غیرعمد با ۹۵ میلیارد تومان بدهی در انتظار آزادی و همکاری خیران هستند.

در انتخابات ۲۸ خرداد پرونده‌ برای جرائم انتخاباتی در استان تشکیل نشد

دادستان بوشهر هم با گرامیداشت هفته قوه قضاییه به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی پرداخت و تصریح کرد: با اقدام‌های پیشگیرانه، از وقوع تخلفات و جرائم انتخاباتی جلوگیری شد و در راستای انتخابات ۲۸ خرداد پرونده‌ برای جرائم انتخاباتی در استان تشکیل نشد.

علی حسن‌پور، آشنایی کاندیداها و هواداران با قوانین را از اقدام‌های پیشگیرانه از وقوع تخلفات و جرائم انتخاباتی دانست و بیان کرد: مواردی از تخلف در زمینه انتخابات شورای شهر و روستا اعلام شد که باید تحقیقات لازم صورت بگیرد و مستند سازی شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری بنر تبلیغاتی غیرمجاز در سطح شهرها و روستاها عنوان کرد: هنگام تبلیغات نامزدهای انتخابات، مواردی از نصب بنر در محل‌های غیرمجاز وجود داشت که دستور جمع‌آوری آنها صادر و به ستاد انتخاباتی تذکر داده شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false