×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
پدافند غیر عامل تضمین کننده ایمنی شهر و شهروندان بوشهری

به گزارش چغادک نیوز: حامد بردی کاندیدای ششمین دوره شورای اسلامی شهر بوشهر در یادداشتی تحلیلی نوشت: دفاع و آگاهی از خطرات احتمالی، همواره از نخستین دغدغه‌های بشر بوده است که امروزه در مبحثی منسجم و تحت عنوان «پدافند غیر عامل» مورد گفتگو قرار می گیرد.

پدافند غیر عامل یعنی هر اقدام غیر مسلحانه‌ای که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها، تاسیسات و تجهیزات در مقابل حوادث غیر مترقبه گردد.

این موضوع در ایران تحت مدیریت سازمان مرکز مطالعات پدافند غیر عامل کشور است؛ لیکن با توجه به خطیر بودن این موضوع، شورای شهر نیز می بایست بر فرآیند اقدامات انجام گرفته در این باب توسط شهرداری و دیگر نهاد ذی ربط نظارت موثر داشته باشد.

در همین زمینه می توان به مطالعات پدافند غیرعامل در گستره بندر بوشهر اشاره نمود که می بایست در تصمیمات شورای شهر و اقدامات شهرداری در نظر گرفته شوند.

یکی از مسائل مطروحه در پدافند غیرعامل در فضای شهری، جانمایی بهینه انبارهای نفت و گاز، خطوط انتقال انرژی، صنایع مختلف و مواردی از این دست است که تضمین کننده ایمنی شهر و شهروندان آن است.

با توجه به این که در ماده ۵۵ قانون شهرداری اشاراتی به مفهوم پدافند غیر عامل شده است، طبق قوانین جاری کشور، شهرداری ها مکلفند ده درصد از کلیه درآمد مستمر وصولی سالیانه خود را برای کمک به امور بهداری هزینه کنند و برنامه عملیاتی را طبق تشخیص و تصویب شورای شهر و با استفاده از راهنمایی های فنی مرکز بهداشت هزینه نمایند، این بودجه باید در راستای افزایش کارایی سامانه پدافند غیرعامل، برای آمادگی بیشتر در شرایط اضطراری هزینه شود.

بدیهی است که فرآیند آتش نشانی در بندر بوشهر به عنوان پیشنیاز سامانه پدافند غیر عامل کارآمد، می‌بایست شرایط عملکردی بهینه و استاندارد داشته باشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false