آیت‌الله رئیسی: خودرو از انحصار خارج و برای آن قیمتی عادلانه تعیین خواهد شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آیت‌الله رئیسی: خودرو از انحصار خارج و برای آن قیمتی عادلانه تعیین خواهد شد

به گزارش چغادک نیوز، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حاشیه ضبط برنامه‌های استانی در معاونت سیما، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رونق صنعت خودروسازی و واردات خودروهای خارجی گفت: مسأله خودرو از دغدغه‌های مهم مردم است که البته قابل حل است.

وی بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش کمیت و کیفیت و قیمت‌گذاری خودرو تأکید کرد و افزود: در کشور ما تولید خودرو داخلی به اندازه مورد نیاز نیست.

رئیسی ادامه داد: الآن یک میلیون خودرو در کشور تولید می شود اما با زیرساخت‌های موجود می‌توانیم در گام اول این میزان را به یک میلیون و ۶۰۰ دستگاه و در گام دوم به دو میلیون خودرو افزایش دهیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: جوانان عزیز ما به حق و به‌درستی می پرسند چرا در صنایع دفاعی می‌توانیم موشک بسازیم اما نمی توانیم خودرو با کیفیت تولید کنیم؟ علت آن است که فناوری موجود در صنایع دفاعی و نظامی در صنعت خودروسازی سرریز نمی‌شود.

وی تصریح کرد که با سرریز فناوری صنایع موجود به صنعت خودروسازی افزایش کیفیت خودرو داخلی امکانپذیر است و باید این کار انجام شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری به بحث قطعه‌سازی در صنعت خودروسازی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برخی قطعات در داخل تولید می‌شود و برخی نیز از خارج وارد می شود.

رئیسی افزود: قطعه‌سازان باید با کار فناورانه تلاش کنند تا قطعات مورد نیاز خودرو در داخل کشور تولید شود.

وی متذکر شد: اگر قطعات خودرو در داخل تولید شود، هم اشتغال افزایش می‌یابد، هم تولید بالا می‌رود و هم استقلال در خودروسازی را در پی دارد که دولت آینده این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

رئیسی افزود: الآن کارخانه‌های خودروسازی می گویند ضرر می‌دهیم و این بسیار عجیب است که هم خودروساز ناراضی و هم مشتری دغدغه‌مند است.

وی با تاکید بر لزوم عادلانه شدن زنجیره قیمت‌گذاری خودرو اظهار داشت: اشکال کار دولت این است که با مردم سخن نمی‌گوید و مسائل و حقایق را با آنها در میان نمی‌گذارد.

رئیسی ادامه داد: شفاف‌سازی از کارهای مهم دولت‌ است و ما در دولت مردمی حتماً درباره‌ مسائل مهمی چون قیمت خودرو، بحث سوخت، مباحث مربوط به کشاورزی و تولید و مصرف با مردم سخن خواهیم گفت.

رئیسی خاطر نشان کرد: محرمانگی و شفاف نبودن و بی صداقتی مسئولان مردم را دغدغه‌مند می‌کند اما اگر مردم ببینند با آنها به درستی و راستی سخن می‌گوییم بسیاری از بی اعتمادی ها به اعتماد و ناامیدی ها به امید تبدیل می شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره واردات خودرو خارجی هم اظهار داشت: اگر کیفیت خودروهای ما به حدی برسد که بتواند با دیگر خودروها رقابت کند، دیگر نگران ورود دو تا خودرو خارجی به کشور نیستیم چون مردم اصلاً دل از خودرو داخلی برنمی‌دارند‌.

رئیسی این موضوع را به مسابقات تیم ملی کشورمان تشبیه‌ کرد و افزود: وقتی تیم ملی مجهز و آماده وارد میدان شود با هر تیم قدرتمندی می تواند رقابت کند اما اگر کارها درست پیش نرود، در برابر هر تیمی زمین‌گیر می‌شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید از نظر او سه اولویت و دغدغه مهم مردم کدامند، از معیشت، اشتغال و تولید به عنوان مسائل اصلی روز کشور یاد کرد و گفت: بیکاری مشکلات فراوانی ایجاد کرده اما اگر تولید فعال شود، هم مشکل اشتغال و هم مشکل مسکن و معیشت مردم حل می‌شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false