انتقاد از بی توجهی به کشاورزان در مناظره تلویزیونی ریاست جمهوری/ کشاورزان به برنامه‌های مشخص رای می‌دهند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
انتقاد از بی توجهی به کشاورزان در مناظره تلویزیونی ریاست جمهوری/ کشاورزان به برنامه‌های مشخص رای می‌دهند

به گزارش چغادک نیوز، رئیس مجمع هماهنگی تشکلهای کشاورزی ایران گفت: در مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری به جامعه کشاورزی بی توجهی شد.

مسعود اسدی افزود: لازم می دانم به نمایندگی از میلیون ها کشاورز ایرانی ابراز گله و ناراحتی و انتقاد شدید خود را از شخص ریاست سازمان صدا و سیما و کمیسیون نظارت بر تبلیغات ریاست جمهوری اعلام کنم. در حالی که حداقل ۵۰ درصد معیشت مردم ایران چه در روستا و چه در بیشتر شهرهای کشور وابسته به کشاورزی و صنف کشاورزی است متاسفانه مسئولین محترم صدا و سیما و کارشناسان فنی که برنامه مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری را تدارک دیدند در مناظره گذشته به نحو بسیار غیرقابل منتظره ای نه تنها به جامعه کشاورزی بی توجهی کردند بلکه بنظر من به جامعه کشاورزی توهین شد.

وی افزود: در حالی که کشاورزان ما دچار مشکلات فراوان و عدیده ای هستند و کشاورزی کشور نفس های آخر را می کشد از ۲۱ سوالی که از کاندیداهای محترم ریاست جمهوری پرسیده شد تنها یک سوال در مورد آب و کشاورزی آن هم اینکه چگونه آب در بخش کشاورزی باید کمتر مصرف شود و چگونه صرفه جویی آب در بخش کشاورزی داشته باشیم مطرح شد و این موضوع باعث ناامیدی و نگرانی جامعه کشاورزان شده است.

وی گفت: کلا در برنامه های تلویزیونی و سوالاتی که کارشناسان برای مناظره مطرح می کنند متاسفانه صدا و سیما اصلا به این مساله دقت نمی کند و این باعث تاسف بخش کشاورزی است که در چنین شرایطی که این بخش تنها بخشی است که هم می تواند امنیت غذایی را تامین کند و هم کشور را از رکود اقتصادی و بحران بیکاری نجات دهد اینگونه مورد بی مهری و بی توجهی قرار می گیرد.

رییس مجمع هماهنگی تشکلهای کشاورزی ایران گفت: لازم است هم شخص محترم ریاست صدا و سیما و هم کمیسیون نظارت به این قضیه ورود کنند و در ادامه کار حداقل ۲۰ درصد حجم برنامه و سوالات را به بخش کشاورزی اختصاص بدهند.

اسدی گفت: همچنین کاندیداهای محترم در خصوص بخش کشاورزی بسیار ضعیف ظاهر شدند و متاسفانه در میان برنامه ها و وعده های رنگارنگ اقتصادی خودشان به هیچ وجه به بخش کشاورزی که مهمترین بخشی است که می تواند کشور را از این وضعیت انفعال اقتصادی خارج کند توجه نکردند. کاندیداهای محترم باید بدانند در حالی که کشور تحت تحریم های ناجوانمردانه غرب قرار دارد تنها بخشی که می تواند به فوریت و در کوتاه مدت حتی وعده های اقتصادی آنها در مورد اشتغال، بیکاری و حتی رکود اقتصادی و تورم را درمان کند بخش کشاورزی است ولی مشخص است این عزیزان برنامه خاص و مدون برای بخش کشاورزی ندارند و مطمئن باشند این دوره، کشاورزان ایران رای مفتی ندارند که به کسی بدهند و هر کس از کشاورزان ایران رای می خواهد باید با ذکر جزییات برنامه ها و طرح های خود برای کشاورزان را در صدا و سیما اعلام کند.

وی در پایان گفت: توجه همه کشاورزان را به ادامه نظرات و سیاست های کاندیداهای ریاست جمهوری جلب می کنم و از آنها می خواهم خارج از هر گونه تعلق حزبی، قومی و جناحی فقط و فقط به کاندیدایی رای بدهند که بهترین برنامه را برای بخش کشاورزی ارائه بدهد و بدانند اگر این دور هم بخواهند بر پایه احساسات و سایر تعلقات رای بدهند قبل از پایان ۴ سال ۹۰ درصد کشاورزی ایران تعطیل خواهد شد./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false