×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۹ گروهی که در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شدند

به گزارش چغادک نیوز، ثبت نام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم به پایان رسید و در این میان شاهد حضور افراد دارای سلایق گوناگون فکری و سیاسی برای ثبت نام در این عرصه بودیم.

با نگاه اجمالی به افرادی که در این چند روز ثبت نام کردند، کاملاَ مشخص است که همه افراد برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام نکردند.

در مجموع اگر نگوییم همه، اما شاید غالب افراد ثبت نام کننده را بتوان حداقل در یکی از موارد زیر جستجو کرد:

۱٫ افراد عادی که صرفاً اعتماد به نفس کاذب داشته و شناختی نسبت به مسائل کشور و حوزه های اجرایی ندارند.

۲٫ عده ای که فضای ستاد انتخابات کشور را با فضاهای دیگر نظیر قهوه خانه و شهر بازی اشتباه گرفته و جلب توجه کردند.

۳٫ افرادی که اصل ثبت نام و عکس گرفتن برایشان نان و آب دارد. یعنی در همان حوزه ای که مشغول به کار و فعالیت هستند، بین اطرافیان یا هم صنف خود چه بسا مشهور می شوند که در حد قدم گذاشتن در وادی ریاست جمهوری اعتبار دارند! در حقیقت ثبت نام، بخشی از تبلیغاتِ کاری و یا بالارفتن شخصیت آنها محسوب می شود!

۴٫ کسانی که نه برای ریاست جمهوری، بلکه برای اینکه دیده شوند و یا در آینده از آنها در سمت ها و مناصب دیگر استفاده شود، ثبت نام کردند.

۵٫ برخی افراد تاریخ مصرف گذشته  و ورشکسته سیاسی که با توجه به سوء سابقه و عملکرد آنها، چشم بسته می توان گفت که احراز صلاحیت نمی شوند.

۶٫ مسببین وضعیت فعلی و برخی از اعضای دولت به اصطلاح تدبیر و امید! که به جای توبه، عذرخواهی از مردم و اعلام بازنشستگی و یا آماده شدن برای محاکمه، بر روی پاک شدن حافظه مردم و یا سیاسی بازی ها سرمایه گذاری کرده اند.

۷٫ عده ای از سیاسیون هم تیری در تاریکی می اندازند و به دنبال این هستند که بخت و اقبال یارشان شود. به نظر می رسد که این عده همین اندازه که در مناظرات ریاست جمهوری حضور داشته باشند، برایشان بالاترین دستاورد است.

۸٫ برخی افراد که به عنوان کاندیدای پوششی و یا حمایت از یک فرد خاص وارد میدان شده اند و قطعاً تا انتها باقی نمی مانند و به نفع کاندیدای دیگری کنار می روند.

۹٫ در کنار همه اینها، برخی از نخبگان سیاسی هم واقعاً برای حضور در انتخابات، تصمیم جدی دارند و به دعوت گروه ها، شخصیت ها و مردم عادی وارد انتخابات شده اند.

هرچند مصوبه خوب شورای نگهبان علی رغم سیاسی بازی دولت شدت موارد ذکر شده را نسبت به انتخابات های گذشته کاهش داد اما در هر صورت انتخابات متعدد ریاست جمهوری نشان داده است که ساز و کارهای ثبت نام کاندیدا در شأن نظام نیست و در انتخابات آتی باید تدابیر بهتری برای آن اندیشیده شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false