×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تجمع ساختمان سازان بوشهری به افزایش هزار درصدی تعرفه های شهرداری/عضو شورا: شهردار از اعتماد اعضا سوء استفاده کرده است

به گزارش چغادک نیوز: عصر امروز حدود چهل نفر از انبوه سازان, پیمانکاران و ساختمان سازان بوشهری به نشانه اعتراض به مصوبه شورای اسلامی شهر بوشهر در خصوص افزایش حدود هزار درصدی تعرفه ها و عوارض ساختمانی, درب شورای اسلامی شهر بوشهر تجمع کردند.

معترضین با اعلام اینکه عوارض مازاد بر تراکم, تعرفه و عوارض پروانه کار و..حدود هزار درصد افزایش یافته است و عوارضی که در سال گذشته با بیست میلیون تومان تسویه می شد هم اکنون به ۲۰۰میلیون تومان رسیده است, خواستار لغو این مصوبه شدند.

ساختمان سازان بوشهری با اعلام اینکه این افزایش قیمت ها باعث گرانی فزاینده املاک در بوشهر شده است, عنوان داشتند: هم اکنون قیمت املاک به عنوان مثال در خیابان عاشوری بوشهر از متری ۱۷میلیون به بیش از ۲۰میلیون تومان افزایش داشته که در کنار آن نرخ اجاره و رهن هم سر به فلک خواهد کشید.

معترضین با بیان اینکه دیگر رمقی برای ادامه حرکت و ساخت و ساز نداریم ابراز داشتند: اگر سازندگان نتوانند به کار خود ادامه دهند در کنار آنها مشاغلی همچون جوشکاران, مصالح ساختمانی, برق کاران, لوله کش ها, صنف کارگران, پیمانکاران اسکلت و….تعطیل خواهند شد.

عضو شورای شهر بوشهر نیز با حضور در جمع معترضین گفت: بنده از ابتدا مخالف مصوبه ۸۰۰ الی ۹۰۰ درصدی افزایش تعرفه ها بوده ام و در صحن علنی شورا نیز خواستار افزایش بیست درصد تعرفه بوده ام,  بودجه در زمان معین تحویل داده نشد و در روز دوم متوجه شدیم بودجه واقعی نبوده و نیاز به اصلاح دارد که به شهردار هم اعلام نمودیم ولی تغییری در آن ایجاد نشده و منجر به امضاء اعضا شد.

خالق برزگر زاده با اشاره به اینکه همه اعضا معتقد بودند باید تعرفه ها ۲۵ الی ۳۰ درصد افزایش یابد ولی مبلغ غیر واقعی تصویب شد, عنوان داشت: اشتباه محاسباتی در این خصوص بوجود آمده و در این راستا شهردار از اعتماد ما سوء استفاده نموده است که درخواست داریم موارد مصوب اصلاح شود.

مهرزاد آسایش دیگر عضو شورای شهر نیز با حضور در جمع معترضین با اعلام اینکه از حق مردم دفاع خواهد کرد,  عنوان داشت: در این موضوع اشتباهی صورت نگرفته و با آگاهی مصوب شده است و تمام اعضای شورا می دانستند که با این اقدام موجبات نارضایتی مردم فراهم خواهد شد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false