تزریق واکسن کرونا به ۱۷ هزار نفر بوشهر/اجرای واکسیناسیون خودرویی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
تزریق واکسن کرونا به ۱۷ هزار نفر بوشهر/اجرای واکسیناسیون خودرویی

به گزارش چغادک نیوز،عبدالمحمد خواجه ئیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ۱۳ هزار و ۹۱۲ نفر در فاز اول و سه هزار و ۲۶۲ نفر نیز در قالب فاز دوم اجرای این طرح زیر پوشش واکسیناسیون کرونا در استان بوشهر قرار گرفته‌اند.

خواجه ئیان اضافه کرد: کارکنان بهداشت و درمان، نظام پزشکی، بیماران مزمن، جانبازان و سالمندان ساکن در سرای سالمندان، پاکبان‌ها، کارکنان آرامستان‌ها و بهزیستی در فاز نخست سند ملی ایمن‌سازی واکسن دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: افراد بالای ۸۰ سال در قالب فاز دوم اجرای این طرح زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

وی افزود: تاکنون هزار و ۶۵۰ نفر از بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور، هموفیلی، سرطان، ام‌اس و افراد گیرنده عضو پیوندی واکسن دریافت کرده‌اند.

خواجه ئیان بیان کرد: جمعیت افراد بالای ۸۰ سال در استان بوشهر ۱۰ هزار و ۹۹۳ نفر برآورد می‌شود که تاکنون حدود ۳۰ درصد واکسن دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع افرادی که در استان بوشهر واکسن دریافت کرده‌اند چهار هزار و ۲۰۶ نفر هر ۲ دوز و مابقی تنها دوز نخست واکسن را تزریق کرده‌اند و بعد از طی مدت مشخصی که برای واکسن‌های مختلف متفاوت است دوز دوم را دریافت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال نیز در استان بوشهر از هفته جاری خبر داد و گفت: در راستای رفاه حال مردم تلاش شده به غیر از مراکز جامع سلامت، مراکز دیگری نیز برای انجام واکسیناسیون در استان پیش‌بینی شود.

خواجه ئیان از راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون خودرویی در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: برای روان‌سازی در فرآیند واکسیناسیون به ویژه برای سالمندان و کسانی که پیاده شدن از خودرو و حضور در مراکز برای آنها دشوار است در تلاش برای راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون خودرویی در استان بوشهر هستیم و انتظار می‌رود به زودی نخستین مرکز در شهر بوشهر شروع به کار کند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false