×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جمع‌آوری ماهانه ۴۸ نمونه در مرکز خون بند ناف بوشهر

به گزارش چغادک نیوز،علیرضا چمکوری با تبریک روز جهانی ماما عنوان کرد: دفتر بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف رویان بوشهر از سال ۹۷ راه اندازی شده است و با همکاری ماماها و پزشکان متخصص استان در زمینه جمع آوری نمونه‌های خون بندناف فعالیت دارد، که در این مدت هم از لحاظ کمیت و هم کیفیت دستاوردهای خوبی داشته است.

او، با اشاره به کسب مقام هفتم دفتر سلول‌های بنیادی بوشهر در کشور افزود: از لحاظ کمی دفتر بوشهر از ۱۷ نمونه در ماه در سال ۱۳۹۷، به تعداد ۴۸ نمونه در ماه در پایان سال ۱۳۹۹ رسیده است و در سال جدید نیز با کمک ماماها و همراهانمان در گرفتن نمونه های اورژانسی و ذخیره سازی بندناف، توانستیم به رتبه خوبی در زمینه جمع آوری نمونه‌های با کیفیت در کشور برسیم.

سرپرست مرکز خون بند ناف رویان بوشهر عنوان کرد: ماماها بعد از عقد قرارداد و مراحل ثبت نام خانوارها با هماهنگی این مرکز در هر ساعت از شبانه روز به بیمارستان اعزام  می‌شوند و در اتاق عمل بعد از انجام زایمان با وسایلی که در اختیار ایشان قرار می‌گیرد نمونه خون بندناف را در کیسه استاندارد می‌گذارند و به دفتر بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف انتقال می‌دهند.

چمکوری گفت: این نمونه‌ها پس از سیر مراحل فنی به صورت هوایی به بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف کشور برای انجام آزمایش‌های لازم و ذخیره‌سازی سلول‌ها فرستاده می‌شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false