×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
برنامه‌‏ای برای جیره‏‌بندی آب استان بوشهر در تابستان نداریم

به گزارش چغادک نیوز:عبدالکریم گراوند ظهر چهارشنبه در نشست تأمین آب استان بوشهر اظهار داشت: یکی از چالش‌های اساسی استان بوشهر در حوزه آب مربوط به وابستگی به استان‌های همسایه است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی برای تقویت منابع آبی استان بوشهر صورت گرفته است افزود: یکی از این اقدامات مربوط به توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها است که می‌توان از ظرفیت آب دریا برای تأمین آب استان استفاده کرد.

استاندار بوشهر هزینه تأمین هر مترمکعب آب از آبشیرین کن را ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به این هزینه‌های بالای تولید، می‌طلبد که با جدیت از هدررفت آب جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در راستای تأمین آب پایدار در استان بوشهر بخشی از آب شیرین‌کن‌های ۱۷ هزار و ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر وارد مدار ‎شوند و امیدواریم این اقدامات طبق برنامه تکمیل شوند.

گراوند با اشاره به اینکه تلاش داریم مشکل کمبود آب آشامیدنی در استان به کمترین میزان برسد بیان کرد: ساخت آب شیرین‎کن و کاهش هدر رفت با اصلاح شبکه و نشت‏‌گیری ‬ از جمله اقدامات مهم در این زمینه است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای برای جیره‏‌بندی آب استان بوشهر در تابستان پیش رو وجود ندارد‬ خاطرنشان کرد: اصلاح شبکه و خطوط انتقال در کنار همراهی خوب مردم در مصرف بهینه آب ظرفیتی است تا استان بوشهر به سمت جیره‌‏بندی آب نرود.

استاندار بوشهر یکی دیگر از اقدامات مهم برای تأمین آب مورد نیاز را ساخت سد عنوان کرد و افزود: پایلوت طرح نشت‌‏گیری شبکه آب در کشور است و در مرحله نخست به دلیل تأمین بخشی از آب آشامیدنی شهرهای بوشهر و کنگان از طریق آب شیرین کن، این طرح اجرایی شده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false