انتخابات شورای شهر بوشهر الکترونیکی برگزار می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
انتخابات شورای شهر بوشهر الکترونیکی برگزار می‌شود

به گزارش چغادک نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر خسرو دهقانی مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسبمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر  اعلام کرد: بیشتر فرایندهای انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات سایر شهرها و روستاهای استان بوشهر تاکنون به صورت الکترونیک بوده و در روز رای گیری نیز بجز فرایند صدور تعرفه و شمارش آرا بقیه فرایندها از جمله احراز هویت رای دهندگان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و همه شعبه‌های رای گیری به دستگاه احراز هویت مجهز می‌شوند.

وی بیان کرد: شهر بوشهر از جمله ۱۶ شهر و مراکز استان‌هایی است که انتخابات شورای شهر در آنها به صورت الکترونیک برگزار می‌شود و اقدامات کار برای این شهرها فراهم شده‌است.

نتایج تایید صلاحیت داوطلبان شوراهای اسلامی شهرهای استان فردا اعلام می‌شود

دهقانی در باره بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات‌های نظارت گفت: با پایان بررسی صلاحیت داوطلبان شورای شهر در هیات‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر؛ مطابق روز شمار انتخابات شوراهای شهر نتیجه بررسی صلاحیت‌ها روز چهار شنبه هشتم اردیبهشت از سوی فرمانداری‌ها در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: مطابق تقویم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و طبق تبصره ۱ و ۲ ماده ۵۳ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و تبصره ماده ۵۳ آیین نامه اجرایی انتخابات شورای شهر  آن دسته از داوطبانی که صلاحیت آنها در هیات‌های نظارت شهرستان و داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیات‌های اجرایی شهرستان‌های ۱۰ گانه استان تایید نشده‌است؛ می‌توانند به مدت چهار روز از تاریخ ۹ تا ۱۲ اردیبهشت شکایت خود را به هیات نظارت استان ارائه کنند.

وی یادآور شد: از مجموع یکهزار و ۶۶ داوطلب ثبت نام کننده برای رقابت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان بوشهر، ۲۴ داوطلب قبل از رسیدگی در هیات‌های اجرایی انصراف خود را از داوطب شدن در سراسر استان اعلام کردند.

دهقانی اضافه کرد: هیات‌های اجرایی در ۱۰ شهرستان کار رسیدگی به صلاحیت یکهزار و ۴۲ داوطلب را مطابق قانون و مستندات دریافتی از مراجع قانونی در موعد مقرر به پایان رساندند که در مجموع  در ۱۰ شهرستان استان بوشهر صلاحیت یکهزار و  ۲۰ داوطلب، معادل ۹۸ درصد تائید و صلاحیت ۲۲ داوطلب معادل ۲ درصد نیز رد شد و در مجموع شمار داوطلبان انصراف داده شوراهای شهرها در این استان تاکنون به ۲۸ نفر رسیده‌است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ در استان بوشهر برگزار می‌شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false