جانشین سپاه قدس: اگر حاج قاسم و سردار حجازی نبودند مجالی برای امت اسلام نمی‌ماند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جانشین سپاه قدس: اگر حاج قاسم و سردار حجازی نبودند مجالی برای امت اسلام نمی‌ماند

به گزارش چغادک نیوز، سردار محمدرضا فلاح‌زاده، صبح امروز در مراسم بزرگداشت سردار شهید سید محمد حجازی در گلستان شهدای اصفهان ضمن عرض تسلیت اظهار داشت: اصفهان در طول تاریخ، عرفا و علمای بزرگی را تحویل مکتب تشیع داده است و در دوران مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی، صفحات زرینی را در تاریخ ثبت کرده است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس ۲۳ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم کرد و شهدای پرافتخاری از جمله خرازی، شهبازی، همت، آقابابایی و … تقدیم تاریخ کرده است که یکی از ستارگان پرفروغ استان اصفهان سرلشکر سید محمد حجازی بود که در میان ما نیست ولی قطعاً بر سر سفره سیدالشهدا مهمان خداوند است و امام نیز در سخنانشان به زنده بودن شهدا تأکید کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهید سید محمد حجازی مانند جدش پیامبر اکرم که برای اخلاق مبعث شده بودند، معلم اخلاق بود؛ این شهید بزرگوار درس از مکتب ائمه و پیامبر، امام و رهبری فراگرفته بود و اسوه اخلاق و مروج همه خوبی‌ها بود.

فلاح‌زاده در خصوص خصوصیات شهید حجازی بیان داشت: ایشان به پست و مقام توجه نداشت زیرا ما انقلاب کردیم که مقام گریز باشیم و به دنبال خدمت به انقلاب و مردم بود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از ویژگی‌های دیگر شهید مردم‌داری بود و افتخار داشت در سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان به مدت ۱۰ سال به مردم کمک کند و با راه‌اندازی بسیج سازندگی به محروم‌ترین مردم جامعه خدمت کرد و این‌ها همه ذخیره آخرت اوست.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های او روحیه بصیرت طلبی و بصیرت ‌افزایی و دشمن‌شناسی بود؛ شهید والامقام قبل از پیروزی انقلاب به مصاف دشمنان خدا رفت و مدتی را در سیاه‌چاله‌های رژیم با برادر شهیدش زندانی شد و خاطرات عجیبی از دوران زندانی‌ بودنش تعریف می‌کرد.

حضور‌ در تمام‌ جبهه‌ها

فلاح‌زاده با اشاره به اینکه شهید به‌محض پیروز انقلابی پس از درس آموختن از شهید بهشتی و قدوسی و هم‌رزم شهید میثمی و ردانی‌پور بود اظهار کرد: او از پایگاه منتظران شهادت تا دیگر پایگاه‌ها در بسیاری از مناطق و عملیات‌ها شرکت کرد و این از برگ‌های زرین افتخارات اوست.

جانشین فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: این شهدا در دفاع مقدس بار دیگر عاشورا را زنده کردند و بسیجیان گمنام که در شب تار به مصاف دشمنان خدا رفتند و اجسادشان خونین ماند همه، یادآور حماسه‌سازان دشت نینوا و سرزمین کربلا بودند.

وی یادآور شد: سردار حجازی پس از دفاع مقدس در عرصه‌های گوناگون خدمت به مردم و مکتب اهل‌بیت و اسلام ناب محمدی راه را ادامه داد و روزی که متوجه شد باید به مصاف دشمنان تکفیری برود، در گمنامی به مدت ۵ سال با بینش و تفکر عالی در سوریه و لبنان حاضر شد و اگر فرماندهی فرماندهانی چون سردار حاج قاسم سلیمانی و حجازی در سرزمین سوریه و لبنان نبود، آمریکای جنایتکار با گروه‌های نیابتی تکفیری مجالی به امت و بشریت اسلام نمی‌دادند و کشورها را یکی پس از دیگری درمی‌نوردیدند و ایران را می‌گرفتند و به ادعای دروغینشان قصد داشتند حکومت نبوی را ایجاد کنند.

او‌ تابع ولایت مطلقه فقیه بود

فلاح‌زاده‌ درباره وجه تمایز سردار شهید حجازی با دیگران مطرح کرد: آن چیزی که شهید حجازی را از دیگران متمایز می‌کرد، ولایتمداری او بود؛ او تابع محض ولایت مطلقه فقیه بود و اگر قبل از پیروزی انقلاب، در دفاع مقدس و در صحنه‌های فرهنگی و بسیج و در میدان نبرد سوریه شرکت داشت طبق اطاعت از ولایت‌فقیه بود.

وی ادامه داد: او امام خود و وظیفه خود را به‌ خوبی شناخت و به وظیفه خود عمل کرد؛ برخی امام خود را شناختند اما به وظیفه خود عمل نکردند؛ او از دوره نوجوانی تا لحظه شهادت به وظیفه عمل کرد و قصد و نیت او‌ اطاعت از‌ ولی امر و‌ اجرای خواسته‌های خدا بود.

فلاح‌زاده تصریح کرد: آخرین صحبت‌ این شهید به من این بود که همه‌چیز دست خداست؛ ایشان هیچ‌چیز برای خودش نمی‌خواست و در آخر مانند جدش جانش را برای مردم و امت اسلام و مکتب اهل‌بیت و اسلام ناب تقدیم کرد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در غم و فراق او ساختیم و سال‌ها می‌سوزیم؛ مادر او نیز در فراق پسرانش زینب گونه صبر می‌کند؛ در این مسیر راضی به رضای الهی هستیم ؛ اسلام و ایران اسلامی سربازی مخلص و چهره‌ای پرفروغ را از دست داد.

وی گفت: بر ما واجب است تواضع، اخلاق، ولایتمداری و بصیرت او را در جبهه‌های مختلف به نسل جوان منتقل کنیم و بر جوانان امت است که شهید حجازی و سلیمانی را اسوه و الگوی خود قرار دهند؛ این شهیدان اسوه‌های نورانی هستند که باید از نور آن‌ها درس بگیریم و در جامعه پیاده کنیم و در بین جوانان امت نشر دهیم.

مظلوم اما پر عزت

فلاح زاده خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی مطرح کرد: دشمنان ایران اسلام بدانند ما وارث پیامبر، علی(ع)، حسین(ع) و تمام مظلومان تاریخیم و در اوج مظلومیت و با اوج عزت به مصاف شما خواهیم آمد و اگر هزاران بار قطعه‌قطعه شویم دست از این مسیر برنخواهیم داشت و افول دشمنان را شاهدیم و طبق سخن مقام معظم رهبری تا ۲۵ سال آینده در زمان وجود نخواهید داشت.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انتها اظهار داشت: خون شهید سلیمانی و حجازی در سراسر دنیا در رگ آزادی‌خواهان به جوش آمده و دست از سر دشمنان برنخواهیم داشت پرچم اسلام را در سراسر دنیا بلند خواهیم کرد.

در حاشیه این مراسم وصیت‌نامه سردار شهید حجازی، پیام‌های مقام معظم رهبری، خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و رئیس بنیاد امور ایثارگران، سردار اشتری و سردار شیروانیان قرائت شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false