۵۰ ویژه برنامه محوری قرآن و عترت در استان بوشهر برگزار می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
۵۰ ویژه برنامه محوری قرآن و عترت در استان بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش چغادک نیوز؛ فاطمه کرم‌پور ظهر سه‌شنبه در نشست با فعالان قرآنی استان بوشهر اظهار داشت: در راستای برگزاری ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در استان بوشهر هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: امسال به خاطر شرایط کرونایی حاکم بر جامعه، برنامه‌های ماه مبارک رمضان نیز تحت تأثیر قرار گرفته است و تلاش می‌شود که برنامه‌ها نیز متناسب با این شرایط و فضا برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ماه رمضان را فرصت خوبی برای تعبد و بندگی دانست و ادامه داد: چشم انداز فعالیت‌های قرآن و عترت این اداره کل در ماه مبارک تدوین شده است.

اجرای برنامه‌هایی آموزشی و پژوهشی

وی بیان کرد: بوشهر به عنوان پایتخت قرآنی ایران قصد دارد تا قرآن و عترت را به عنوان دو محور و پیش ران صلح و پایدار و محور گفتگوی مسلمانان به نحوی که قرآن را به خانه‌های مردم می‌برند و وارد روند زندگی مردم می‌کند، معرفی کند.

کرمپور خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به عنوان متولی توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت در جامعه با رویکرد تعمیم و تعمیق شناخت و ایمان به قرآن و عترت و ارتباط و انس با آن و تحقق مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه برنامه‌های متنوع و متعددی را در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته است.

وی در خصوص تعریف فعالیت‌های قرآن و عترت در جامعه اظهار داشت: فعالیت‌هایی که به منظور شناخت و شناساندن قرآن و معارف آن و تقویت ایمان به قرآن و انس با آن و بهره‌گیری فرد و جامعه از قرآن انجام می‌شود از برنامه‌های اصلی این اداره کل می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی مربوط به خواندن و درک مفاهیم و معارف قرآن که برای انس آحاد جامعه با قرآن از برنامه‌های مهم در این ماه است.

وی به برنامه‌های آموزشی به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص فعالیت‌های مختلف قرآنی اشاره کرد و افزود: پژوهش‌هایی که با هدف شناخت قرآن و معارف آن و وظایف فرد و جامعه نسبت به قرآن و چگونگی تحقق توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه انجام می‌شود از دیگر برنامه‌ها است.

گسترش توجه و اشتیاق نسبت به قرآن

کرم‌پور گفت: فعالیت‌هایی که با به کارگیری دانش، روش و ابزارهای مختلف هنر و ارتباطات، به منظور گسترش توجه و اشتیاق نسبت به قرآن کریم و توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه ارائه می‌شود، از جمله اهداف کلان این اداره کل در ماه مبارک رمضان در حوزه قرآن و عترت در جامعه است.

وی از اجرای طرح مسابقه نور باران، محفل جز خوانی قرآن کریم، برنامه‌های بصیرتی، تولید اپلیکیشن قرآن و عترت، مسابقه پیامکی با موضوع نماز، طرح ختم قرآنی خانه به خانه، انتشار و معرفی مربیان تجوید و ترتیل به گروه‌های مجازی و رفع اشکال گروه‌ها از برنامه‌های این ماه اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به برپایی محفل انس با قرآن با حضور ۱۵ قاری نوجوان، اضافه کرد: محفل انس با قرآن با دعوت از قاریان ممتاز و برجسته استانی و کشوری، تفسیر دو دقیقه‌ای در فضای مجازی و مسابقات تفسیر و پویش عمومی قرآن در خانه در فضای مجازی از دیگر برنامه‌ها است.

وی از اجرای مسابقات قرآن و عترت ویژه مؤسسات خبر داد و اظهار داشت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم با حضور اساتید برجسته قرآنی استان از طریق برنامه مجازی شاد ویژه دانش آموزان و خانواده‌ها، برگزاری مسابقات رادیویی و تلویزیونی قرآن و عترت از جمله برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false