بیش از ۲۹۰۰ داوطلب برای شورای اسلامی روستاهای استان بوشهر ثبت نام کردند/ تأیید صلاحیت۹۸درصد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی استان بوشهر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
بیش از ۲۹۰۰ داوطلب برای شورای اسلامی روستاهای استان بوشهر ثبت نام کردند/  تأیید صلاحیت۹۸درصد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی استان بوشهر

به گزارش چغادک نیوزبه نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، محمد تقی ایرانی در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر اظهار داشت: افزون براین ثبت نام ۷۰ داوطلب دیگر نیز در مرحله رسیدگی قرار دارد.

وی بیان کرد: این شمار ثبت نام در شوراهای اسلامی روستایی در استان بوشهر نسبت به دور پنجم ۷ درصد افزایش نشان می‌دهد که یک رکورد در کل کشور به شمار می‌رود.

ایرانی اضافه کرد: از این شمار داوطلب ۲هزار و ۶۵۳ نفر معادل ۹۱ درصد مرد و ۲۵۲ نفر معادل ۹ درصد را زنان تشکیل می‌دهند و آمارها نشان می‌دهد شمار داوطلبان زن شرکت کننده در این دوره از انتخابات نسبت به دور قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا ۷۱ درصد ثبت نام‌ها حضوری و ۲۹ درصد غیر حضوری (موبایل، کامپیوتر و دفاتر پیشخوان دولت) بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: همچنین ۷۴ درصد از داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در استان بوشهر فاقد سابقه عضویت در دوره‌های قبل، ۲۶ درصد دارای سابقه نمایندگی و عضویت در شوراهای اسلامی روستایی را دارند که این آمار نسبت به شورای پنجم ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گفته ایرانی، ۲۷۴ داوطلب زیر ۳۰سال، ۵۷۳ داوطلب در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۶۲۲ داوطلب در رده سنی ۳۶تا ۴۰ سال، ۴۷۸ داوطلب در رده سنی ۴۱تا ۴۵ سال، ۴۱۲ داوطلب در رده سنی ۴۶ تا ۵۰ سال، ۲۶۸نفر در رده سنی ۵۱تا ۵۵ سال، ۱۲۸ نفر در رده سنی ۵۶ تا ۶۰ سال، ۸۷ نفر در رده سنی ۶۱ تا ۶۵سال، ۴۲ نفر در رده سنی ۶۶ تا ۷۰ سال، ۱۴ نفر در رده سنی ۷۱ تا و هفت نفر در رده سنی بالای ۷۵ سال قرار دارند.

وی در خصوص پراکندگی شغلی داوطلبان نیز گفت: از مجموع داوطلبان ششمین دوره شوراهای اسلامی روستایی در استان بوشهر یک هزار و ۴۵۰ نفر دارای شغل آزاد، ۶۲۰ نفر کارمند، ۱۷۳ نفر فرهنگی، ۱۰۵ نفر کشاورز، ۲۰۴ نفر بازنشسته، ۷۲نفر بیکار، چهار استاد دانشگاه ،۲ پزشک، ۱۱ روحانی، سه وکیل و ۳۵۷ نفر در سایر مشاغل هستند.

ایرانی یادآور شد: شمار داوطلبان شوراهای اسلامی روستایی در شهرستان بوشهر نسبت به دور پنجم ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در خصوص تائید صلاحیت داوطلبان شوراهای شهر نیز گفت: کار تائید صلاحیت این افراد در مهلت قانونی خود که روز گذشته ۲۲ فروردین ماه بود به پایان رسیده و براین اساس ۹۸ درصد از داوطلبان مورد تائید هیات‌های اجرایی قرار دارند و همه شهرهای استان نیز به حد نصاب در نام نویسی انتخابات شورای اسلامی رسیده‌اند.

وی تاکید کرد: رعایت قانون، اخلاق و حقوق شهروندی برای برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی، آزاد و امانت‌دارانه از اصولی است که مد نظر دست اندرکاران امر انتخابات قرار دارد.

ایرانی در باره برخی سفرهای تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری به شهرها اضافه کرد: این داوطلبان هنوز ستادی ندارند و برای سفر به شهرهای مختلف و برخی امور حفاظتی باید درخواست بدهند تا روال قانونی طی شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر با بیان اینکه انتخابات برای همه ما مهم است گفت: با توجه به فضای امروز بین الملل و در این شرایط دشواری که بر ما تحمیل شده همه باید همراه و هم صدا باشیم و در این کارزار سیاسی مهم با وحدت و انسجام گام برداریم و در برابر توطئه های دشمن از دستاوردها و آرمان‌های امام (ره) و شهدا محافظت کنیم.

وی تاکید کرد: دیپلماسی جمهوری اسلامی عزت، حکمت و مصلحت است و باید از آنها محافظت کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با قدردانی از همراهی مردم و مدافعان سلامت در عرصه مقابله با کرونا افزود: تاکنون ۳ موج کرونایی پشت سرگذاشته شده که در این عرصه خدمات کادر درمانی، پرستاری، جهادگران و مردم همیشه در صحنه ستودنی است.

وی با تاکید بر ادامه همکاری برای گذر از موج چهارم کرونا تصریح کرد: مجاورت بوشهر با استان خوزستان که به ویروس جهش یافته انگلیسی گرفتار است، این استان هم درگیر کرده و اکنون بیشتر شهرستان‌های استان بوشهر در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

ایرانی، با بیان اینکه در شرایط قرمز کرونایی باید همگان مواظبت ویژه کنند افزود: در جنگ با ویروس کرونا باید همگان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و تا عادی شدن شرایط ادامه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر با تاکید بر پرهیز از حضور در تجمعات و بازار تصریح کرد: شرایط برای خرید اینترنتی فراهم شده و دیگر نیازی برای مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها نیست.

وی با تاکید بر پرهیز از دورهمی خانوادگی و مراسم حضوری و تجمعی خاطر نشان کرد: مراسم مختلف حضوری، تجمعی و دورهمی خانوادگی عامل اصلی گرفتاری به ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت است.

ایرانی عادی انگاری را سبب افزایش ابتلا، بستری و فوتی‌های کرونایی دانست و تاکید کرد: بی‌توجهی به دستورالعمل بهداشتی در برابر کرونا یک جرم محسوب می‌شود و کسانیکه جان مردم را در خطر قرار می‌دهند به مراجع قضایی معرفی و با آنان برخورد قانونی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر کنترل تردد خودروها با پلاک غیر بومی را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: تا بهبود شرایط ضمن کنترل تردد خودروها تمام صنوف و کسبه مشاغل تعیین شده تعطیل و لازم است صاحبان صنوف همکاری کنند.

وی، با تبریک ماه مبارک رمضان، تامین مایحتاج عمومی مردم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در تامین مایحتاج عمومی مردم در ماه مبارک رمضان هیچ کمبود و مشکلی در استان وجود ندارد.

انتهای پیام/

e844638_.jpg

a311383_.jpg

c476316_.jpg

j350082_.jpg

false
true
false
true
  1. دشتی

    مثل قبل تفکیک بخش ها بزن تعداد ثبت نام ها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false