×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اهانت به مسجدی در فرانسه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان

به گزارش چغادک نیوز، رسانه‌های فرانسوی از اهانت به مسجدی دیگر در فرانسه چند روز قبل از شروع ماه مبارک رمضان در این کشور خبر دادند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» مقام‌های محلی یکشنبه گفتند که تنها ۲ روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان دیوارهای مسجدی در  شهر «رنس» در غرب فرانسه با نقاشی‌های دیواری با مضامین اسلام هراسی مورد حمله قرار گرفت.   «جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه متعاقب این حادثه، آن را محکوم کرد. شهردار و یک سناتور این شهر  نیز حمله اخیر را محکوم کردند.

وزیر کشور فرانسه چندی قبل دستور تعطیلی شدن یک مسجد در حومه پاریس را صادر کرد و طی آن پلیس  به ده‌ها خانه که ادعا شد متعلق به «شبه‌نظامیان اسلام‌گرا» در این کشور است، حمله کرد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» چند روز پس از حمله به مسجدی دیگر در غرب فرانسه و مسلمانان مقیم این کشور می‌‌گویند  که خصومت با جامعه آنها  رو به افزایش است. «محمد زیدونی» رئیس شورای منطقه ای مسلمانان  بکار گیری عبارات ناپسند را محکوم کرد.  مسلمانان فرانسوی سخنان برخی سیاستمداران فرانسوی را بی ارتباط با تکرار این گونه حوادث نمی‌دانند. گفته می‌شود دادستانی منطقه‌ای  تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تنش میان حکومت فرانسه و جامعه مسلمان ساکن این کشور افزایش یافته است. «امانوئل ماکرون»  رئیس جمهور فرانسه چندی قبل در یک سخنرانی ضد اسلامی از نظارت دقیق دولت بر مدارس و بودجه مساجد خبر داد.

این لایحه دولت فرانسه به طور کلی درخصوص تقویت سکولاریسم و جدا کردن نهادهای مذهبی از دولت است، اما مقابله با سرمایه‌گذاری خارجی برای ساخت مساجد و مدارس مذهبی خصوصی و تقابل با ائمه جماعت دارای تابعیت خارجی در فرانسه را نیز در بر می‌گیرد./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false