انتظار ۱۲ ساله برای اجرای قانون/ کارکنان اورژانس بوشهر در پی حقوق خاک خورده | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
انتظار ۱۲ ساله برای اجرای قانون/ کارکنان اورژانس بوشهر در پی حقوق خاک خورده

به گزارش چغادک نیوز، جمعی از پرسنل اورژانس ۱۱۵ بوشهر با ارسال مدارک و مستندات خود به این خبرگزاری خواستار انعکاس مشکلات خود شدند. گلایه این افراد از اجرا نشدن قانون بهره‌وری برای پرسنل اورژانس بوشهر طی ۱۲ سال اخیر است.

این پرسنل عنوان کرده اند، که از سال‌های گذشته تا کنون با وجود مکاتبات متعدد با مسؤولان استان همچون نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، استانداری بوشهر، بازرسی استانداری، بازرسی کل استان بوشهر و به ویژه در رأس آن دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بی‌نتیجه بوده و این پیگیری‌ها بی‌ثمر مانده است.

در نامه‌ای که پرسنل ۱۱۵ به این خبرگزاری ارسال شده است آمده: علی‌رغم پیگیری‌های متعدد چندین ساله، جلسات و مکاتبات فراوان با ریاست و معاونین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر(مکاتبه شماره ۴۶۸۷ در خصوص حق لباس، مکاتبه ۱۹۰۹ در خصوص‌عدم اجرای قانون بهره‌وری، مکاتبه شماره ۲۶۲۱۳ مبنی برعدم انجام شیفت اضافی و مکاتبه ۴۸۲۴ مبنی بر اجرای قانون حق ایاب و ذهاب و غذا) متاسفانه مسؤولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جهت اجرای قانون بهره‌وری و رفع نارضایتی کارکنان اورژانس ۱۱۵ بوشهر اقدام قابل ملاحظه‌ای انجام نداده و هیچ وقت پاسخگو نبوده‌اند.

از سال ۸۸ علیرغم صراحت قانونی، آرا متعدد همکاران از دیوان عدالت اداری، رای عمومی دیوان عدالت اداری و درخصوص بهره مندی پرسنل ۱۱۵ از قانون بهره‌وری و حتی علی‌رغم اخطاریه‌های متعدد از شعب اجرایی، متاسفانه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از اجرای قانون طفره می‌روند. عدم اجرای قانون باعث پیگیری از مراجع مختلف از جمله مکاتبه با نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، استانداری بوشهر، بازرسی استانداری، بازرسی کل استان بوشهر (مکاتبه شماره ۲۶/۳۱۳۳۰ به تاریخ ۹۹/۱۱/۱۱ با دانشگاه علوم پزشکی) و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شده است اما عدم پاسخگویی و حصول نتیجه باعث نارضایتی همکاران ۱۱۵ شده است.

در ادامه نامه اعتراضی پرسنل اورژانس بوشهر آمده است: متاسفانه مسؤولین استانی بیشتر شیفته اقدامات نمایشی دانشگاه علوم پزشکی بوده‌اند و کمتر بر میزان نارضایتی پرسنل این دانشگاه و نواقصات و ایرادات سیاست‌های کلی دانشگاه علوم پزشکی استان تمرکز نموده اند.

لذا با توجه به مدارک و مستندات پیوستی و امضاهای پرسنل از سراسر استان بوشهر بر سیاست‌های نادرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بوشهر از تمام دستگاه‌های نظارتی استان خواستاریم نسبت به نظارت و بررسی دقیق اقدامات و عملکرد دانشگاه به صورت جدی وارد عمل شوند و در جهت رفع نارضایتی جدی کارکنان اقدامی اساسی صورت گیرد.

معوقات و قوانین بر زمین مانده پرسنل ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به تفکیک در مکاتبات اشاره شده است و به شرح زیر می‌باشد:

۱ -عدم اجرای قانون بهره‌وری و پرداخت مطالبات از سال ۸۸
۲-عدم پرداخت اضافه کاری واقعی پرسنل از سالیان قبل
۳-عدم پرداخت چندین سال حق لباس
۴ -عدم پرداخت حق غذا
۵-عدم پرداخت هزینه ایاب و ذهاب
۶- پرداخت حقوق کمتر از مبلغ واقعی نیروهای شرکتی نسبت به سایر استانها
۷- پرداخت‌کارانه ۳۰ هزار تومانی

همچنین در ادامه این نامه آمده است: با توجه به پیگیری‌های متعدد وعدم حصول نتیجه مورد نظر همکاران ۱۱۵، فرودین ماه ۱۴۰۰ را طبق قانون بهره‌وری و تعهد نامه محضری مبنی بر انجام شیفت طبق قانون بهره‌وری کار خواهند کرد که این موضوع تا بیستم فرودین ماه را پوشش خواهد داد و بعد از آن تاریخ، عواقب احتمالی تعطیلی پایگاه‌های استان با توجه به مکاتبات متعدد متوجه مسؤولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

دانشگاه علوم پزشکی تنها سه راه حل برای اجرای بهره‌وری دارد:

۱ – جذب نیرو که با توجه به طرح موضوع عملاً نیرویی جذب نشده
۲ – افزایش اضافه کار و لغو پرداخت اضافه کار تا سقف ۸۰ ساعت به علت کمبود نیرو
۳ – تعطیلی پایگاه

مراتب فوق جهت هرگونه اقدام مقتضی به نهاد‌های مختلف استانی اعلام گردیده است.

پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر

منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false