ادعای مسئول دولت مستعفی یمن؛ ریاض نیروهای خود را از مأرب خارج کرد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ادعای مسئول دولت مستعفی یمن؛ ریاض نیروهای خود را از مأرب خارج کرد

به گزارش چغادک نیوز، «سلطان العراده» استاندار وابسته به دولت مستعفی یمن در «مأرب» از تداوم عملیات و حملات ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور به این شهر خبر داد.

همزمان با پیشروی نیروهای صنعاء در این استان، پایگاه خبری «المشهد الیمنی» به نقل از العراده گزارش داد که عربستان سعودی نیروهای خود را از مأرب خارج کرده است.

وی همچنین مدعی شد که امارات نیز سامانه پدافند هوایی خود (پاتریوت) را از مأرب خارج کرده است و نیروهای انصار الله از این وضعیت استفاده کرده و مأرب را موشک‌باران کردند.

العراده همچنین ادعا کرد که نیروهای دولت مستعفی با حمایت قبایل مأرب و حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی، حملات نیروهای یمنی را دفع کردند.

وی با بیان اینکه نیروهای انصارالله در پی تسلط بر شهر مأرب هستند، مدعی شد که نیروهای دولت مستعفی اجازه نخواهند داد این شهر آزاد شود.

همزمان با فشارهای بین المللی برای جلوگیری از آزادسازی مأرب، روند مشارکت عملی قبایل این استان در عملیاتهای نیروهای ارتش آغاز شده است.

شماری از شیوخ مأرب که اخیرا به نیروهای ارتش یمن پیوستند، نشستی را در صنعاء برگزار کردند. این شیوخ بر اهمیت آزادسازی مأرب از دست تروریستهایی تأکید کردند که از خارج مأرب به این استان منتقل شدند تا بتوانند از منافع اربابان خود دفاع کنند.

«ناجی المصری» از شیوخ قبیله جهم مأرب در این نشست تأکید کرد، ملت و سران یمن، عزم خود را برای آزادسازی مأرب جزم کردند؛ هر چند که فریاد ائتلاف متجاوز اماراتی-سعودی به خاطر این آزادی بالا برود.

وی تصریح کرد، شبه‌نظامیان حزب الاصلاح (وابسته به اخوان المسلمین)، منابع و ثروتهای مأرب را به یغما می‌برند، فرزندان این شهر را به کام مرگ می‌کشانند و در برابر افکار بین الملل چنین وانمود می‌کنند که آزادکنندگان مأرب، «متجاوز» هستند.

شیخ «سعید سلامه» از شیوخ قبیله «الجدعان» هم در این زمینه گفت: «مأرب از شش سال پیش، اشغال شده است و فرزندان آن در معرض، شنیع‌ترین جنایات قرار دارند».

سلامه با تأکید بر آزادسازی مأرب توسط فرزندان این شهر، خاطر نشان کرد: «هیچ کس نمی‌تواند در این زمینه، مانع ما شود».

فاز جدید عملیات آزادسازی استان نفت‌خیز و راهبردی مأرب از سه هفته گذشته آغاز شده و ارتش و کمیته‌های مردمی عزم خود را برای آزادی شهر مأرب جزم کرده و طبق آخرین تحولات میدانی، آنها به هفت کیلومتری شهر رسیده‌اند./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false