×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
چهار هزار اصله نهال در دیر توزیع شد

به گزارش چغادک نیوز، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیر در این ارتباط گفت: حفاظت از محیط زیست و فضای سبز وظیفه‌ای همگانی است که همه نسبت به آن باید احساس مسئولیت کنند.
امیر حسن ابراهیمی در جمع خبرنگاران افزود: اگر آینده بهتری می‌خواهیم باید در راه حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی بیش از پیش بکوشیم.
وی گفت: امسال ۶۳ هزار اصله نهال در شهرستان دیر تولید شد که ۴۰ هزار درخت جنگلی، ۱۹ هزار اصله حرا و چهار هزار نهال زینتی است.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دیر ادامه داد: برای حفظ و احیای منابع طبیعی این شهرستان امروز چهار هزار اصله نهال بین مردم توزیع شده‌است.

وی گفت: اعتبارات امسال این اداره ۴۲ میلیارد و ۴۴۰ میلیون و ۳۹۰ هزار ریال بود که برای اجرای ۱۱ پروژه در حوزه جنگلکاری، مرتعداری، بیابان‌زدایی، حفاظت و حمایت و اجرای ۲ پروژه آبخیزداری با حجم استحصال سالانه ۲۵۰ هزار متر مکعب آب هزینه شده‌است.

ابراهیمی ادامه داد: در حوزه یگان حفاظت نیز ۱۰ فقره پرونده به مساحت ۱۲۰ هکتار اراضی رفع تصرف شد و در بخش حقوقی ۸۷۴ هکتار اراضی به نفع دولت رای صادرشده‌است.

وی گفت: در بخش ممیزی، کاداستر ( حدنگاری) همه اراضی ملی این شهرستان به پایان رسیده‌است که ۲۴ مورد سند اراضی ملی تک برگ و ۳۰ مورد در دست اقدام است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری دیر یادآورشد: در سال جاری این اداره همکاری خوبی با متقاضیان واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری داشته که در این ارتباط ۱۵۰ هکتار زمین به شرکت شهرک‌های صنعتی( پتروشیمی)، ۱۴۷ هکتار به شرکت شهرک‌های کشاورزی، ۱۲ هکتار به صنایع  و ۶ هکتار به پسماند شهرداری دیر واگذار کرده‌است.
۱۵تا ۲۱ اسفند به عنوان هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده‌است./ایرنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false