×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
زمان واگذاری دو مجموعه ورزشی شهرداری به سرخابی‌ها/ راه‌اندازی ۴ دهکده ورزشی در پایتخت

به گزارش چغادک نیوز، امیر محسنی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در نشست خبری درباره فعالیت‌های این سازمان در شرایط کرونا، اظهار داشت: سازمان ورزش در حال حاضر ۱۱۰۰ فضای ورزشی و حدود ۳ میلیون مخاطب دارد و بزرگ‌ترین زنجیره ورزشی کشور با ۲۰ میلیون سانس ورزشی در سال برای شهروندان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد نشاط و شادابی همچنین سلامتی مردم هستیم،‌گفت:‌۱۲۰۰ ایستگاه ورزشگاه شهروندی در پایتخت وجود دارد و همه روزه امکان استفاده از آن وجود دارد و ۷۰ درصد مخاطبان این ایستگاه‌ها بانوان هستند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران بیان داشت: در شرایط کرونا ۲۰۰ کلیپ ورزش در خانه تهیه و منتشر شد و ۱۶۰۰ کلیپ ورزش تخصصی نیز داشتیم.

محسنی با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونا ۳ میلیون مخاطب را از دست دادیم گفت: البته تا امروز ۸۰۰ هزار نفر از مخاطبین ما از طریق شبکه‌های اجتماعی محلی به این سازمان بازگشته‌اند.

وی گفت: برگزاری برنامه‌های چالشی در منازل مانند ورزش پدر و پسر و فرزندان در خانواده همچنین کلیپ‌های ورزشی از جمله راهکارهایی جهت انجام برنامه‌ها در شرایط کرونا بوده است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران بیان داشت: کرونا آسیب‌های زیادی به مجموعه‌های ورزشی ما وارد کرده اما تلاش کرده‌ایم با خلق برنامه‌های جدید از جمله برنامه‌های خانواده محور مشکلات را کمتر کنیم.

محسنی از طراحی ۴ دهکده ورزشی با رویکرد خانواده محور در سطح پایتخت خبر داد و گفت:‌فاز یک این دهکده‌ها انجام گرفته و آماده واگذاری و برون‌سپاری آن هستیم امکان زندگی شبانه‌روزی در این دهکده‌ها برای خانواده‌ها وجود دارد و هیچ وسیله الکترونیکی در  این دهکده‌ها استفاده نخواهد شد و همه باید به خانواده‌ها خود بپردازند.

وی گفت: برنامه‌های ما در نوروز بستگی به شرایط کرونا دارد ولی به طور کلی مسابقاتی را برای ایام عید در نظر گرفته‌ایم از جمله لیگ نوروزی بازی‌های یارانه‌ای که ۲۰۰ میلیون تومان جوایز داشته که توسط بخش خصوصی و همکاری آنها انجام می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران بیان داشت:‌برگزاری مسابقه دارت دیپلمات‌ها برای دنبال کردن دیپلماسی شهری اولین دوره از جشنواره عکس ورزش شهروندی نیز از دیگر برنامه‌ها است همچنین کمپ ورزشی خانوادگی را در صورتی که شرایط به لحاظ کرونا ابی باشد برای مسافران  خواهیم داشت.

محسنی از ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های ورزش کودک خبر داد و گفت: ۱۴ درصد کودکان در کشور گرفتار چاقی هستند و سلامتی آنها برای ما مهم است بر همین اساس در حال حاضر ۲۲ مرکز با فضای ۳۰۰ تا ۲ هزار متری طراحی شده و در حال برگزاری فراخوان و بخش خصوصی هستیم همچنین تلاش می‌کنیم آمار این مراکز را به ۲۰۰ مورد برسانیم تا فرزندان تهرانی در ۲ هزار روز اول زندگی هم بتوانند از خدمات ورزشی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه نرخ خدمات مجموعه‌های ورزشی مصوب شورای شهر تهران است گفت: برنامه‌ای برای خدمات رایگان نداشته‌ایم ولی پایین‌ترین نرخ را در میان سایر مجموعه‌های ورزشی داریم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره سرانجام واگذاری دو ورزشگاه به پرسپولیس و استقلال گفت: از گذشته دو مجموعه بزرگ ورزشی با یک تفاهم‌نامه در اختیار سرخابی‌ها قرار گرفته و مذاکره بین وزارت ورزش و جوانان و شهرداری و شهرداری و شورا انجام گرفته و سازمان املاک دو طرف در حال مذاکره هستند.

محسنی گفت:‌ وزارت ورزش و جوانان قرار است در ازای واگذاری این دو ورزشگاه زمینی را برای توسعه خط ۷ به شهرداری تهران ارائه دهد.

وی گفت:‌ان‌شاءالله این خبر خوب را برای طرفداران تیم‌های استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت که تا پایان سال واگذاری این دو ورزشگاه انجام شود.چرا که شهردار تهران طی صحبت‌هایی با وزیر ورزش شرایط مثبتی را در این زمینه مطرح‌ کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در پایان در مورد اجاره‌بهای مجموعه‌های ورزشی در شرایط کرونا گفت: ریالی بابت اجاره بها در شرایط کرونا دریافت نکرده‌ایم همچنین در حال حاضر مجموعه‌های ورزشی ما به غیر از مجموعه‌های آبی باز و فعال است ولی به هر حال به دلیل شرایط کرونا میزان استفاده از مجموعه‌های ورزشی چندان زیاد نیست./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false