×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تشدید تدابیر امنیتی اطراف برج ترامپ در پی ورود او به نیویورک

به گزارش چغادک نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای اولین بار بعد از ترک کاخ سفید به نیویورک که پیش از ورود به این کاخ، شهر محل زندگی‌اش بود، بازگشت.

او یکشنبه شب (به وقت محلی) در حالی که از سوی ماموران سرویس مخفی و نیروهای پلیس نیویورک احاطه شده بود، به برج ترامپ در منهتن رسید و برای کسانی که جمع شده بودند، دست تکان داد.

به گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی میل» ترامپ که علت سفرش نامشخص است، تنها به نیویورک آمده و همسر و پسرش همراه او نیستند.

در روزهای گذشته در پی گمانه‌زنی درباره سفر وی به نیویورک، جو امنیتی اطراف برج ترامپ تشدید شده بود. احتمال می‌رود او تا روز سه‌شنبه در این شهر بماند.

ترامپ و خانواده‌اش پیش از نقل مکان به کاخ سفید در سال ۲۰۱۷ در برج ترامپ در خیابان پنجم در بخش منتهن نیویورک زندگی می‌کردند. در سال ۲۰۱۹ او به طور رسمی اقامتگاه اصلی خود را از نیویورک به فلوریدا تغییر داد.

بعد از شکست در انتخابات، ترامپ حاضر به شرکت در مراسم تحلیف «جو بایدن» نشد و به همراه خانواده‌اش واشنگتن را به مقصد ویلای خود در پالم بیچ فلوریدا ترک کرد و تاکنون در آنجا بوده است.

ترامپ پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری، ادعای تقلب گسترده در آن را مطرح کرد و ده‌ها پرونده شکایت علیه برگزاری انتخابات در ایالات مختلف تشکیل داد که همگی آن‌ها به شکست انجامید.

در نهایت وی از فرمانداران جمهوری‌خواه از جمله فرماندار جورجیا درخواست کرد نتیجه انتخابات را به نفع او تغییر دهند. وی همچنین از «مایک پنس» معاون خود نیز درخواست کرد در جلسه مشترک کنگره، پیروزی بایدن را رد کرده و او را پیروز اعلام کند. با این حال پنس این درخواست را رد کرد.

روز ششم ژانویه در حالی که این جلسه در حال تأیید پیروزی بایدن در انتخابات بود، هواداران ترامپ به ساختمان کنگره حمله کردند که در نتیجه آن ده‌ها نفر زخمی و پنج نفر کشته شدند.

ترامپ در همین ارتباط و با اتهام «تحریک به شورش» مورد استیضاح قرار گرفت اما دادگاه مجلس سنای آمریکا با ۵۳ رأی مخالف در برابر ۴۷ رأی موافق درخصوص محکومیتش، وی را مورد تبرئه قرار داد./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false