×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۳ میلیون واحد مسکونی در شهر تهران/مأموریت جدید شورایاران

به گزارش چغادک نیوز، تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ تهران در گفت وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره اجرای طرح کاهش پسماند (کاپ) اظهارداشت: اجرای این طرح راه برگشت ندارد و شورایاران و سرای محلات سطح این منطقه مرکزی پایتخت ماموریت دارند تا در زمینه آموزش و همراه کردن شهروندان با اجرای این طرح فعال شوند.

وی افزود: شیوه‌ای که سال‌هاست در زمینه جمع‌آوری زباله در سطح شهر تهران انجام می‌شود منجر به گسترش پدیده زباله‌گردی و آسیب به محیط زیست شهری شده است. بنابراین اراده مدیریت شهری بر این قرار گرفته تا با مشارکت شهروندان، تفکیک زباله‌های تر و خشک در داخل منازل صورت گیرد.

شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه زباله‌گردی و استثمار کودکان کار توسط عوامل غیرمجاز جمع‌آوری زباله از سطح شهر تنها معضلات ناشی از شیوه فعلی جمع‌آوری زباله در پایتخت نیست، خاطرنشان کرد: ۳ میلیون واحد مسکونی در سطح شهر تهران قرار دارد. اگر در هر کیسه زباله آنها نیم لیتر آب هم باشد، روزانه ۱.۵ میلیون لیتر شیرابه از تهران به آرادکوه منتقل می‌شود که این به محیط زیست ما آسیب می‌زند.

شهردار منطقه ۶ تهران خطاب تاکید کرد: یکی از مسئولیت‌های جدی شورایاران و سرای محلات این است که در همراهی با معاونت‌های خدمات شهری و فرهنگی و اجتماعی شهرداری، در حوزه آموزش و همراه کردن مردم با اجرای طرح کاهش پسماند (کاپ) نقش‌آفرینی کنند. تغییر شیوه جمع‌آوری زباله، امری نیست که یکباره اتفاق بیفتد و به پشتکار، حوصله و استمرار نیاز دارد.

فرهادی گفت: افرادی که برای حضور در شورایاری‌ها نامزد می‌شوند، در واقع ایثار می‌کنند؛ چون نه حقوقی دارد و نه منفعتی نصیب‌شان می‌شود بلکه این افراد در واقع این دغدغه را حس می‌کنند که بتوانند برای هم محلی‌هایشان مفید واقع شوند.

وی فعالیت شورایاری های محلات را نماد استقرار نظام توجه به نظر شهروندان و جلب مشارکت مردمی در اداره بهتر شهر دانست و با اشاره به ساختار هرم مدیریت شهری در تهران که از ستاد شهرداری، ۲۱ منطقه، ۱۲۳ ناحیه و ۳۵۴ محله تشکیل شده است، افزود: وقتی ۳۵۴ محله در کف این هرم قرار می‌گیرد، یعنی مدیریت شهری به سمت مویرگی شدن رفته است و شورایاری‌ها هم مویرگ‌های مردمسالاری هستند که دارند خون را به تمام نقاط بدن جامعه شهری می‌رسانند.

شهردار منطقه ۶ تهران با تاکید بر اینکه مقصود از راه‌اندازی شورایاری‌ها، ایجاد سیستم اداری جدیدی نبوده است، خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد شورایاری‌ها به عنوان معتمدین مردم، سرای محلات و هیات امنای محلات این بوده که محلات یک پایگاه داشته باشند تا ضمن اینکه در آن پایگاه و در تعامل با همدیگر به مشکلات محل رسیدگی می‌کنند، به لحاظ آموزشی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیز به هم کمک کنند و همچنین موضوعاتی که به مدیریت شهری برمی گردد، به مدیریت شهری منعکس شود.

وی افزود: هیات امنای هر محله که اکثریت آن با شورایاری‌ها است، مدیری مدبر برای محله انتخاب می‌کنند تا با شناسایی اقشار مختلف ساکن در محله، یک سری ظرفیت‌ها در ابعاد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایجاد کند و انسجامی در سطح محله بوجود آید و مشکلات محله با مشارکت خود ساکنان حل شود.

فرهادی با اشاره به اینکه شخصیت‌های نخبه، هنرمند، متخصص و اهل فن در سطح محله‌های چهارده‌گانه منطقه ۶ تهران سکونت یا اشتغال دارند، به شورایاران تاکید کرد: در صورتی که مشارکت این افراد جلب شود، مردم پای کار بیایند و معتمدین‌شان در شورایاری‌ها که عصاره اراده مردم محله هستند نیز به جایگاه خود اهتمام داشته باشند، اکثر مشکلات شهری در همان سطح محله رفع می‌شود.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false