ونزوئلا: فارغ از تحریم‌های آمریکا، به پیشرفت ادامه می‌دهیم | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
ونزوئلا: فارغ از تحریم‌های آمریکا، به پیشرفت ادامه می‌دهیم

به گزارش چغادک نیوز، «خورخه آریزا» وزیر خارجه ونزوئلا به اظهارات «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود مبنی بر تداوم فشار واشنگتن بر کاراکاس، واکنش نشان داد.

آریزا در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک»، گفت که ونزوئلا هیچ تهدیدی برای دیگر کشورهای جامعه جهانی نیست و اروپا و آمریکا درباره این کشور «دروغ‌های ایدئولوژیک» می‌گویند.

بر این اساس، وی با انتقاد از اینکه آمریکا، ونزوئلا را «تهدیدی فوق‌العاده» برای خود می‌پندارد، اظهار داشت که واشنگتن با این بهانه، سیاست تحریم‌های یکجانبه بر کاراکاس را ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه ونزوئلا در ادامه توضیح داد: «چیزی بیشتر از این از بلینکن و ایالات متحده انتظار نداشتیم… ما بجز خودمان، هیچ انتظاری از هیچکسی نداریم. فارغ از آنچه که واشنگتن در قبال ونزوئلا انجام می‌دهد یا نمی‌دهد، ما به حرکت رو به جلو ادامه می‌دهیم».

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور از جمله انگلیس سوم بهمن ماه سال ۱۳۹۷ در اقدامی غیرقانونی گوآایدو را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت «نیکلاس مادورو» را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجدداً به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

 در انتخابات پارلمانی ونزوئلا، حزب رئیس‌جمهور ونزوئلا موسوم به حزب «سوسیالیست متحد ونزوئلا» و احزاب متحد رئیس‌جمهور این کشور موفق به کسب اکثریت کرسی‌های پارلمانی شدند. با این حال گوایدو رهبر مخالفان و رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا که درصدد کاهش اعتبار این انتخابات پارلمانی بود، آن را بایکوت کرد.

بلینکن چند روز پیش در تماس تلفنی با گوایدو گفت دولت آمریکا از ادامه فشار چندجانبه بر دولت مادورو به منظور تغییر رژیم در این کشور حمایت می‌کند./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false