ویژه برنامه‌های هفته راهیان نور در استان بوشهر برگزار می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
ویژه برنامه‌های هفته راهیان نور در استان بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش چغادک نیوز، سرهنگ عبدالرضا دشتی چهارشنبه‌شب در نشست هماهنگی بزرگداشت هفته راهیان نور اظهار داشت: راهیان نور یکی از نعمت‌های بزرگ الهی است که امسال دومین سال متوالی است که از آن محروم شده‌ایم به همین جهت لازم است برای به دست آوردن مجدد آن، تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: راهیان نور یک فناوری برای استخراج گنج از گنجینه دفاع مقدس است که سالانه ما شاهد حضور گسترده قشرهای مختلف مردم به ویژه جوانان و خادمین و راویان در یادمان‌های مناطق عملیاتی دوران هشت سال دفاع مقدس بودیم.

جانشین فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر خاطرنشان کرد: جوانان در این برنامه با عشق و علاقه خاصی در نوروز در این سرزمین‌ها حاضر می‌شدند و آن را با هیچ چیز عوض نمی‌کردند.

راهیان نور تجربه موفق جبهه فرهنگی انقلاب

سرهنگ عبدالهادی صبحانی خواه مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه امام صادق استان بوشهر نیز با اشاره به شیوع کرونا و شرایط خاص ناشی از آن اظهار داشت: این شرایط سبب شده تا امسال شاهد برگزاری اردوهای راهیان نور نباشیم.

وی اضافه کرد: به مناسبت هفته بزرگداشت راهیان نور از ۱۴ تا ۲۰ اسفند برنامه‌های مختلفی با همکاری معاونت‌ها، اقشار بسیج و سایر رده‌های مقاومت سپاه استان بوشهر به منظور آشنایی با ارزش‌های دفاع مقدس و شهیدان سرافراز برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه امام صادق استان بوشهر از راهیان نور به عنوان تجربه موفق جبهه فرهنگی انقلاب اشاره کرد و افزود: این رویداد باعث هم‌دلی، امید، همبستگی و تقویت روحیه حماسی و عزت‌آفرینی در جامعه می‌شود.

وی به تلاش معاندین برای کم‌رنگ کردن راهیان نور اشاره کرد و ادامه داد: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، در راستای توسعه، تقویت، اثربخشی، انعکاس و پاسداشت باورهای ارزشی راهیان نور بیش از گذشته تلاش می‌کنیم.

توزیع ۶۲ مجموعه جهیزیه نیازمندان در روز راهیان نور

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان بوشهر هم در این نشست گفت: ۶۲ مجموعه جهیزیه توسط این سازمان در دست تهیه است که قرار است ۵۰ درصد از این مجموعه بین فرزندان رزمندگان معسر و ۵۰ درصد دیگر نیز بین خانواده‌های نیازمند که از قبل توسط معاونت سرمایه انسانی بسیج سپاه امام صادق علیه السلام شناسایی شده است در هفته بزرگداشت راهیان نور توزیع شود.

نماینده بسیج صدا و سیمای مرکز بوشهر هم در این نشست گفت: سه مستند فاخر رادیویی و یک برنامه تلویزیونی گفتگو محور با موضوع راهیان نور در هفته بزرگداشت راهیان نور از صدا و سیمای مرکز بوشهر پخش می‌شود.

مرتضی قائدپوری افزود: علاوه بر این موارد، سایر ظرفیت‌های صدا و سیمای مرکز بوشهر مانند فضای مجازی، رادیو نما و زیرنویس نیز آماده پخش و انتشار مطالب با موضوعات راهیان نور در این هفته هستند.

تشریح برنامه‌های هفته راهیان نور

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دانشجویی عمار استان بوشهر نیز در این نشست گفت: بسیج دانشجویی استان بوشهر از همان روزهای آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، کانال «معراج خاکی» را با موضوع راهیان نور در بستر فضای مجازی راه‌اندازی کرده است که این کانال از سال گذشته تاکنون فعال و دارای قسمت‌ها و تولیدات مختلف از جمله «زیارت مجازی» است.

عبدالرضا حکیمی برازجانی افزود: امسال نیز هم زمان با هفته بزرگداشت راهیان نور، کانالی با عنوان «دانشجویان مکتب سلیمانی» در بستر شبکه‌های بله، اینستاگرام، واتس آپ و روبیکا راه‌اندازی می‌شود.

وی در ادامه به سایر برنامه‌های هفته راهیان نور اشاره و تصریح کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی هنری با عنوان «تاریخ‌ساز»، راه‌اندازی پویش‌های مجازی از جمله پویش‌های کتابخوانی شهدای دانشجو و حاج قاسم سلیمانی، زیارت شهدای گمنام دانشگاه‌ها و شهرستان‌ها و پخش برنامه‌های روایتگری ضبط شده در بستر فضای مجازی از جمله برنامه‌های فرهنگی است که در هفته راهیان نور امسال اجرا می‌شود.

این مقام مسئول یادآور شد: ثبت خاطرات خادمان و خادم‌یاران شهدا، تولید ۱۸ نشریه الکترونیک و صوتی، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و رزمندگان و تدریس ویژه دانش آموزان توسط ۸۵ دانشجو معلم بسیج دانشجویی از برنامه‌هایی است که توسط بسیج دانشجویی به نیت و نیابت از شهدا در سراسر استان بوشهر به مناسبت هفته بزرگداشت راهیان نور برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی عمار استان بوشهر به طرح شهید سلیمانی نیز اشاره کرد و افزود: ۴ گروه کامل از بسیج دانشجویی در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان، تنگستان و کنگان در حال اجرای طرح شهید سلیمانی هستند که جدای از این گروه‌ها، ۱۰۰ نفر دیگر نیز برای مشارکت در این طرح، اعلام آمادگی کرده‌اند که بنا به ظرفیت‌ها و نیازهای کادر بهداشت و درمان استان، ۱۵ نفر از این تعداد بکارگیری شده‌اند.

حکیمی برازجانی اضافه کرد: امسال حدود ۴۰ میلیون تومان تسویه حساب دفتری و تعمیر ۵ خانه نیازمند نیز توسط گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی در سطح استان انجام شده است که این فعالیت‌ها با نیت و نیابت از شهدا در هفته بزرگداشت راهیان نور نیز ادامه می‌یابد./مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false