ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور ۱۰۰ میلیون تن افزایش یافت | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور ۱۰۰ میلیون تن افزایش یافت

به گزارش چغادک نیوز،  محمد اسلامی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: بررسی عملکرد ۱۱ ماه سال جاری نشان می‌دهد صادرات کشور ۷ درصد افزایش یافته است برهمین اساس توسعه صادرات در دستور کار قرار دارد و پیش بینی می‌شود روند افرایشی داشته باشد.

 وی درباره راه آهن بوشهر – شیراز اظهارداشت: هم‌ اکنون این پروژه مهم فرایندحقوقی و مالی را طی می‌کند و تلاش می‌شود با هماهنگی‌های لازم اجرای آن سرعت گیرد.

اسلامی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است با استقرار پیمانکاران بیشتر قطعات پروژه راه آهن بوشهر – شیراز در آینده طبق برنامه زمان‌بندی به بهره‌برداری برسد و خط راه آهن بوشهر با اتصال به بنادر بطور امل راه‌اندازی شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخشی از افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور در بندر بوشهر اتفاق افتاده‌است، ادامه داد: با توجه به اجرای پروژه‌های مختلف در استان بوشهر از جمله چند پست اسکله، لایروبی بندر، افزایش تناژ کشتی و پذیرش شناورهای گوناگون باعث شده بندر بوشهر نیز جایگاه خوبی در صادرات و واردات و بخش دریانوردی کشور داشته باشد.

اسلامی یادآور شد: این افزایش ظرفیت موجب افزایش صادرات در استان بوشهر شده‌است به نحوی که در ۱۱ ماه امسال میزان صادرات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد و این بیانگر هدف گذاری مطلوب در این بخش است.

وی گفت: استفاده از ظرفیت داخلی شرکت‌های کشتی سازی بوشهر در دستور کار قرار گرفته و قراردادهای جدیدی به آنها سفارش شده‌است تا در تامین شناورهای بنادر کشور سفارش کار داشته باشند و با فعالیت‌های دریایی نقش و عملکرد این بخش ارتقا یابد.

افزایش ۷۵۰۰ کیلومتری بزرگراه‌ها و ۱۰۰۰ کیلومتری آزادراه های کشور در دولت تدبیر و امید

اسلامی با اشاره به فعالیت وزارت راه و شهرسازی در حوزه راه افزود: درابتدای دولت تدبیر و امید ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور وجود داشت که تا پایان فرصت خدمت‌گزاری دولت دوازدهم این میزان به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش پیدا می‌کند که این می‌تواند جهش بزرگی در این بخش باشد.

وی بیان کرد: همچنین در بخش فعالیت‌های آزاد راهی نیز برای توسعه جاده‌های شریانی کشور سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مورد توجه قرار دارد.

اسلامی یادآور شد: در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید طول آزادراه‌های کشور ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر بود که تلاش می‌شود تا پایان دولت دوازدهم با افزایش ۵۰ درصدی این میزان به سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر افزایش یابد.

وی گفت: در زمان حاضر چهار هزار کیلومتر آزاد راه دیگر در بخش مطالعات و اجرا در دستور کار است که در سال‌های بعد افتتاح می‌شود.

اسلامی، از جمله طرح‌های افتتاح شده در بخش آزادراهی را آزاد راه کنار گذر جنوب البرز که بخشی از راه ابریشم است عنوان کرد و افزود: آزاد راه اصفهان – شیراز نیز سال آینده افتتاح و اجرای آزاده راه شیراز – بوشهر نیز در دستور کار قرار دارد.

شمار هواپیماهای ناوگان هوایی کشور ۱۵ درصد افزایش یافت

وزیر راه و شهرسازی در باره توسعه ناوگان هوایی کشور بیان کرد: هر چند حرکت‌های تروریستی اقتصادی آمریکا مانع رشد ناوگان هواپیمایی کشور شده‌است ولی با وجود تحریم‌ها از لحاظ تعداد هوایپما با توسعه ۱۵ درصدی در ناوگان هوایی نسبت به سال ۹۸ روبرو هستیم.

اسلامی تاکید کرد: تلاش می‌شود با سازگار تعریف شده ناوگان هوایی توسعه یابد تا مسیر پیشرفت در حوزه حمل و نقل هواپیمایی جمهوری اسلامی هموارتر شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false