×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جنگ تجاری آمریکا دوباره شروع شد/ آمریکا بر واردات آلومینیوم ۱۸ کشور تعرفه اعمال کرد

به گزارش چغادک نیوز به نقل از راشا تودی، وزارت بازرگانی آمریکا به بهانه مقابله با دامپینگ و تخصیص یارانه بر تولید آلومینیوم در برخی کشورها بر واردات این فلز از ۱۸ کشور به آمریکا تعرفه گمرکی اعمال کرد.

درواقع جینا رایماندو، به فاصله چند ساعت پس از گرفتن رأی اعتماد از سنای امریکا به عنوان وزیر خزانه‌داری دست به اعمال تعرفه بر واردات آلومینیوم به آمریکا زد. این تعرفه‌ها قرار است بر واردات ورق‌های آلومینیومی که در ساخت بدنه تریلر و نمای ساختمان و همچنین علائم خیابانی کاربرد دارند، اعمال شده است. تحقیقات در این زمینه از زمان دولت ترامپ آغاز شده است.

بیشترین تعرفه اعمال شده مربوط به آلمان است که از ۴۹٫۴ درصد شروع شده و تا ۲۴۲٫۸ درصد ادامه دارد. درواقع آلمان بزرگ‌ترین صادرکننده ورق‌های آلومینیومی به ‌آمریکا به شمار می‌رود. وزارت بازرگانی آمریکا حتی بر واردات ورق آلومینیوم از بحرین هم تعرفه اعمال کرده است.

هندی‌ها هم که یکی از تأمین‌کنندگان آلومینیوم آمریکا به شمار می‌روند از این قانون مستثنی نشده و مشمول تعرفه شدند. در کنار این سه کشور دولت آمریکا بر واردات آلومینیوم از برزیل، کرواسی، مصر، یونان، اندونزی، عمان، رومانی، صربستان، اسلوونی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، تایوان و ترکیه نیز تعرفه اعمال کرده است.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false