استان بوشهر میزبان ۲۲۰ گونه پرنده است/ زندگی ۴۰ گونه پستاندار | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
استان بوشهر میزبان ۲۲۰ گونه پرنده است/ زندگی ۴۰ گونه پستاندار

به گزارش چغادک نیوز، خسرو درویش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت روز جهانی حیات وحش اظهار داشت: حفاظت از گونه‌های وحشی اهمیت بسیار زیادی دارد و در استان بوشهر نیز تلاش گسترده‌ای در این راستا صورت گرفته است.

وی بیان کرد: از مهمترین مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان بوشهر می‌توان به پارک‌های ملی دیر- نخیلو و نای‌بند، مناطق حفاظت شده مند، حله و خاییز، اثرهای طبیعی ملی خارکو و کوه نمک جاشک و پناهگاه حیات وحش خارگ اشاره کرد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست بوشهر بیان کرد: از دیگر مناطق تحت کنترل محیط زیست استان می‌توان به مناطق شکار ممنوع کوه مند، شاهزاده ابراهیم-تنگ باهوش و کوه سیاه اشاره کرد.

تنوع زیستی بالا در استان بوشهر

درویشی با اشاره به پایش و حفاظت حیات وحش به صورت مستمر در مناطق ذکرشده افزود: تلاش شده تا به بهترین شکل از این ذخایر مهم حفاظت و صیانت شود.

وی با اشاره به تنوع زیستی بالا در استان بوشهر ادامه داد: استان بوشهر به خاطر شرایط خاص اقلیمی خود به عنوان یکی مهمترین محل‌های زیستی و مهاجرت گونه‌های مختلف حیات وحش شناخته می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست بوشهر با اشاره به زیست ۲۲۰ گونه پرنده در استان خاطرنشان کرد: این پرنده‌ها شامل سه دسته اصلی پرندگان مهاجر زمستان گذران، پرندگان زادآور مهاجر تابستان‌گذران و پرندگان خشکی‌زی هستند.

وی اضافه کرد: از شاخص‌ترین پرندگان استان بوشهر می‌توان به پرستوهای دریایی و سلیم خرچنگ‌خوار که در جزایر استان زادآور هستند و پرندگان شکاری از تیره شاهینیان و هوبره اشاره کرد.

زندگی ۴۶ گونه پستاندار و ۴۰ گونه خزنده

درویش از زندگی ۴۶ گونه نیز از پستانداران در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: از شاخص‌ترین پستانداران تحت حفاظت می‌توان به کل و بز، قوچ و میش، آهو و جبیر و گربه سانان از جمله پلنگ ایرانی اشاره کرد.

وی به ۴۰ گونه خزنده از جمله مارها اشاره کرد و افزود: از گونه‌های مهم در استان بوشهر می‌توان به لاک‌پشت‌های مهاجر زادآور و در رأس آنها گونه در معرض انقراض لاک‌پشت نوک عقابی که در جزایر استان زادآوری دارد، اشاره کرد.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false