استان بوشهر با وجود ظرفیت‌های فراوان همچنان محروم مانده است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
false
true
استان بوشهر با وجود ظرفیت‌های فراوان همچنان محروم مانده است

به گزارش چغادک نیوز، سردار رستم قاسمی عصر چهارشنبه در نشست با امام جمعه شهر برازجان اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان دیار مقاومت شناخته می‌شود و مردم این استان از جمله شهرستان دشتستان مقاومت و ایستادگی خود در مقابل دشمنان را بارها ثابت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از مشکلات، ظرفیت‌ها و نیازهای استان بوشهر به خوبی آشنایی دارم اضافه کرد: از ظرفیت‌های مهم این استان می‌توان به کشاورزی، گمرک، معدن، نفت و گاز و پتروشیمی، دریا، ساحل و بندر اشاره کرد.

وزیر سابق نفت با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای مردمانی مهمان نواز و دوست دار انقلاب است افزود: با وجود ظرفیت‌های بسیار خوبی که در این استان وجود دارد، شاهد محرومیت‌های فراوانی در استان بوشهر هستیم.

وی با اشاره به تولید سالانه ۱۶۴ هزار تن خرما از شش میلیون اصله نخل استان بوشهر بیان کرد: سالانه ۱۲۰ هزار تن خرما از چهار میلیون اصله نخل در شهرستان دشتستان تولید می‌شود.

قاسمی با اشاره به اینکه بخشی از خرمای نخل‌داران دشتستانی روی دستان آنها مانده است ادامه داد: باید به منظور تقویت سردخانه‌ها، توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی در دشتستان اقدامات بهتر و بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه این حمایت‌ها باید در برنامه مدون پنج ساله انجام شود گفت: برای اینکه شاهد رونق کشاورزی و فعالیت‌های مربوطه باشیم باید برنامه‌های مدون پنج ساله و متناسب با اسناد بالا دستی تدوین شود.

وی تصریح کرد: وجود مشکلات عدیده از جمله رکود اقتصادی، بیکاری، تورم و کوچک شدن سفره‌های مردم نتیجه بی برنامگی در این بخش‌ها است که ضرورت داشتن یک دولت عمل گرا برای رفع این کاستی‌ها را دو چندان نشان می‌دهد.

وزیر سابق نفت یادآور شد: نیاز است که دولت آینده بر بستر تفکر انقلابی و اجرایی شکل گیرد تا بتواند به نیازهای واقعی کشور و مردم صحه گذارد./مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false