×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مشارکت خیرین بوشهری در برنامه‌های فقرزدایی ۱۸۶ درصد افزایش یافت

به گزارش چغادک نیوز، احمد لطفی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۴۶ هزار خانواده با جمعیت ۸۶ هزار نفر در استان بوشهر تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد هستند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور خودکفایی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد صورت گرفته است و به منظور اشتغال این افراد حمایت‌های لازم انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به ایجاد شش هزار و ۷۰۰ شغل با متوسط درآمد ماهانه دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای این حانواده‌ها خاطرنشان کرد: هزار و ۱۶۲ خانواده مشمول بیمه اجتماعی هستند که برای حق بیمه این افراد یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

خودکفایی مددجویان

وی با اشاره به اینکه امسال هزار و ۸۶۰ نفر از مجریان طرح‌های اشتغال، خودکفا شده‌اند افزود: امسال پنج هزار و ۱۹۰ فقره وام ضروری قرض الحسنه از طریق صندوق قرض الحسنه ولایت کمیته امداد پرداخت شده است.

لطفی ادامه داد: در سال جاری تعداد در صورت پرداخت ۱۰ سال حق بیمه، زنان سرپرست خانوار تحت پوشش با ۵۵ سال و مردان سرپرست خانوار تحت پوشش با ۶۰ سال می‌توانند از سازمان تأمین اجتماعی مستمری بازنشستگی دریافت کنند.

وی با اشاره به پرداخت ۱۴۷ میلیارد تومان مستمری در سال جاری بیان کرد: برای خانواده‌های یک نفره ۱۹۸ هزار تومان، دو نفره ۳۳۱ هزار تومان، سه نفره ۴۳۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۵۵ هزار تومان و پنج نفر به بالا ۶۱۷ هزار تومان به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.

تامین مسکن مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به افزایش ۱۸۰ درصدی مشارکت خیرین در برنامه‌های فقرزدایی کمیته امداد نسبت به سال گذشته در سطح کشور گفت: این شاخص در استان بوشهر با افزایش ۱۸۶ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۷۰۰ واحد مسکن تحویل مددجویان بوشهری شده است، اظهار داشت: دو هزار و ۳۰۰ مورد خدمات مسکن اعم از ساخت مسکن شهری و روستایی، تعمیرات و فضاهای جانبی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان از منابع دولتی، امدادی و کمک‌های خیرین احداث و بازسازی شده است.

لطفی اضافه کرد: با هزار و ۷۵۰ واحد مسکن که از دی ماه امسال کار احداث ان در سطح استان بوشهر آغاز شده انتظار می‌رود که در پایان سال آینده نیاز خانواده‌های تحت پوشش در شهرها و روستاهای استان بوشهر به شرط داشتن زمین، به یک مسکن مقاوم رفع می‌شود.

۳۱ هزار حامی ایتام در استان

وی ادامه داد: تعداد کل حامیان ایتام در استان بوشهر ۳۱ هزار و ۲۲۸ نفر است که حمایت از دو هزار و ۲۳۲ یتیم را بر عهده دارند. تعداد کل فرزندان محسنین نیز پنج هزار و ۴۵۸ نفر است که توسط این ۳۱ هزار و ۲۲۸ حامی حمایت می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی ۱۱ ماه امسال، حامیان ایتام و محسنین، ۱۶ میلیارد تومان کمک را ارائه کرده‌اند.

وی افزود: در سال جاری، چهار هزار و ۵۰۰ تبلت به ارزش ۱۳ میلیارد تومان با کمک خیرین حقیقی و حقوقی بین دانش آموزان تحت پوشش این نهاد برای تسریع در آموزش توزیع شده است./مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false