×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مرکز تخصصی آموزش‌های کارآفرینی در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش چغادک نیوز، پروین لیراوی‌زاده صبح سه‌شنبه در نشست با چند نفر از کارآفرینان استان بوشهر اظهار داشت: یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از افراد دارای ایده است که باید به صورت جدی دنبال شود.

وی افزود: به‌منظور حمایت از این افراد کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای به مدت شش ماه در اختیارشان قرار می‌گیرد تا از ابزار، امکانات، تجهیزات زیر نظر مربیان متخصص و توانمند بتوانند ایده خود را عملی کنند و به هدف مهم تجاری‌سازی نزدیک شوند.

معاون فنی و آموزشی فنی و حرفه‌ای بوشهر بیان کرد: با توجه به نیاز مبرم کشور برای حرکت در مسیر اقتصاد مهارت بنیان با رویکرد توسعه کارآفرینی و نوآوری، فعالیت رسمی مرکز تخصصی آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار در استان بوشهر از فروردین سال آینده آغاز می‌شود.

وی افزود: این طرح با هدف توانمندسازی مهارتی سرمایه‌های انسانی برای توسعه کارآفرینی، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیاز بازار کار و شناسایی و حمایت از نیروی خلاق کارآفرین اجرا می‌شود.

لیراوی‌زاده با اشاره به طرح کارآفرینی مهارت بنیان افزود: توانمندسازی و افزایش خودباوری مهارت آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی جهت ورود به بازار کار، حمایت و تسهیل گری در ایجاد و توسعه شرکت‌های کوچک مهارت بنیان، تسهیل فرایند کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای مهارت آموختگان و دانش‌آموختگان دانشگاهی از دیگر اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه طرح کارآفرینی مهارت بنیان به صورت پایلوت در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بوشهر اجرا می‌شود، اضافه کرد: طرح جامع کار آفرینی و اشتغال پذیری دانشجویان دانشگاهی به عنوان یک الگوی دانشگاه کار آفرین با مشارکت آموزش فنی و حرفه‌ای، دانشگاه خلیج فارس دو سال است که در دانشگاه در حال اجرا است که هدف این طرح تأمین مهارت برای فارغ التحصیلان بوده و می‌توان از این طرح در روند اجرای طرح مراکز کارآفرینی هم استفاده کرد.

لیراوی زاده با بیان اینکه طرح کارآفرینی مهارت بنیان در ۱۰ شهرستان استان بوشهر اجرا خواهد شد، تصریح کرد: نهادینه سازی فرهنگ اشتغال از طریق خوداشتغالی و کارآفرینی، تقویت و توسعه کسب و کارهای نوپا در استان، هدفمند کردن آموزش‌های مهارتی و کوتاه کردن فاصله مهارت آموزی تا اشتغال از مهم‌ترین اهداف پروژه اشتغال مهارت محور و کارآفرینی است./مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false