توزیع کالاهای شب عید در شبکه های منتخب از ۲۰ اسفند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
توزیع کالاهای شب عید در شبکه های منتخب از ۲۰ اسفند

به گزارش چغادک نیوز به نقل از اتاق اصناف تهران، محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی  در یک برنامه خبری با بیان اینکه هیچ کمبودی در بازار نیست، گفت: با اصلاح نظام توزیع و توزیع کالاهای شب عید در شبکه منتخب، اجناس با قیمت هدف و مصوب به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

وی با بیان این که اهمیت نظام توزیع از حجم و کیفیت کالاها در عرضه و تقاضا کمتر نیست که بیشتر هم است افزود: موجودی کافی کالا شرط لازم تنظیم بازار هست، اما شرط کافی نیست و برای رسیدن به قیمت مصوب و قیمت هدف کالاها، نظام توزیع مناسب و منطقی که سرتاسر کشور را به خوبی پوشش دهد نیز ضروری است.

قائم مقام وزیر صمت گفت: زمانی قیمت هدف اتفاق میافتد و کالا با قیمت مصوب به دست مصرف کننده خواهد رسید که توزیع مناسب کالا در سطح کشور اتفاق بیفتد.
مفتح با اشاره به ذخیره سازی ۴۰ هزار تن میوه برای شب عید بیان کرد: از ۲۰ اسفند برای مقاطع شب عید و رمضان از طریق شبکه منتخب توزیع، فروشگاه های منتخب و اصناف امین کالاهای ضروری شب عید را به طور منظم توزیع خواهیم کرد و امیدواریم توزیع پیوسته و کافی کالا در این شبکه منتخب در دراز مدت تاثیرش را در بازار و کنترل قیمت ها بگذارد و خواهد گذاشت.
مفتح با بیان این که باید زمینه ها و عوامل اصلی بروز تخلف و گرانفروشی از بین برود گفت: درصد کمی هستند که مرتکب گرانفروشی میشوند و دلیل آن یکی اجبار است که فرد از روی اجبار مرتکب تخلف می شود و دلیل دیگرش این که حس میکند نظارتی وجود ندارد.
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در خصوص فروش اجباری کالا و کالای سرباری هم گفت: اگر شرکت پخشی کالا یا کالاهایی را به اجبار بفروشد یا فروش کالایی را منوط به خرید کالای دیگری کند تا لغو پروانه اش خواهیم ایستاد و به عنوان مخل نظام اقتصادی قابل پیگرد است.
قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران هم  در ادامه در گفت: اگر عرضه و تقاضا هماهنگ باشد در بازار مشکلی پیش نخواهد آمد.
وی  با اشاره به تشدید بازرسی ها و نظارت اصناف و تعزیرات برای برخورد با گرانفروشی های احتمالی افزود: به همه اصناف ابلاغ کرده ایم که حق ندارند کالایی را بدون فاکتور بخرند برای این که ضرایب سود هر صنف معین است و نمی توانند از آن تخلف کنند.
رئیس اتاق اصناف تهران همچنین با بیان این که امسال نمایشگاهی نداریم گفت: به جای برگزاری نمایشگاه ها، فروش فوق العاده را از طریق اصناف برگزار میکنیم که اگر رضایت اکثر مردم جلب شود دیگر بساط برگزاری نمایشگاه های عید را برای همیشه جمع می کنیم.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false