×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۵۰۰میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه‌های فرسوده آبرسانی بوشهر نیاز است

به گزارش چغادک نیوز، عبدالحمید حمزه‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بوشهر،کاهش باران را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر وابسته به دیگر استان‌ها است و از طریق بارش باران تامین و تقویت می‌شود کاهش بارش باران تاثیر قابل توجهی در میزان منابع آب این استان می‌شود.

وی، میزان سرانه مصرف آب در شهرها ۲۲۰ لیتر و در روستاها ۱۵۰ لیتر دانست و بیان کرد: اکنون به‌صورت متوسط سرانه مصرف بیش از ۳۰۰ لیتر است که با یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی قدری توزیع آب در روستاها و شهرها ساماندهی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از نصب کنتور در ورودی روستاها خبر داد و افزود: برای توزیع عادلانه آب در روستاها و شهرها کنتور در ورودی این نقاط نصب شده که همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها در این زمینه ضروری است.

حمزه‌پور با اشاره به تشدید قطع انشعاب غیرمجاز آب به ویژه خانه باغ‌ها تاکید کرد: تاکنون افزون‌بر ۲ هزار انشعاب آب خانه باغ‌ها در استان بوشهر قطع شده که این روند تا قطع حدود ۵ هزار انشعاب غیرمجاز ادامه دارد.

وی، میزان هدررفت آب در استان بوشهر را به‌طور متوسط ۲۵ تا ۳۰ درصد اعلام کرد و گفت: برای کاهش هدررفت آب نوسازی شبکه‌های آبرسانی و خطوط انتقال آب در دستور کار قرار گرفته و امسال حدود ۱۲۰ کیلومتر اصلاح شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه برای اصلاح شبکه‌های فرسوده و قدیمی آب در استان به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تاکید کرد: بیش از نیمی از این اعتبار باید در اسرع وقت برای تسریع در نوسازی شبکه‌ها تامین شود.

حمزه‌پور از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومانی در سال جاری برای اجرای طرح‌های ترمیم شبکه آبرسانی خبر داد و تصریح کرد: هزینه ترمیم شبکه آبرسانی در شهرها و روستاها متفاوت است که به‌طور متوسط برای هرکیلومتر نوسازی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان نیاز اعتباری آنها است.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false