×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان باید به فرصتی برای ترویج معنویت تبدیل شود

به گزارش چغادک نیوز، حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان گفت: خدا را شاکریم که به برکت انقلاب اسلامی و نظام پر افتخار اسلامی آثار مختلفی به عنوان برکات این نظام و انقلاب در جامعه متولد شده که یکی از مهمترین آثار  احیای دین است که با حضور دین در قلب جامعه به ویژه جوانان اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: علیرغم همه القائات فراوان که در رابطه با گریز از دین یا ترویج انحرافات ادیان و مذاهب انحرافی وجود دارد ولی ما شاهد تجلی عظیم دین در ابعاد مختلف زندگی انسانی بودیم و این چیزی است که ما در غرب از آن خاطره ای نداریم.

رستمی با اشاره به گرایش عظیم مردم به دین داری گفت: با افتخار هم می گوییم جوانان دانشگاهی در این عرصه و هر عرصه معنوی پیشرو بودند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: اعتکاف در کشور قبلاً  محدود و محصور و در گوشه‌ای از حوزه ها اتفاق می افتاد ولی الان به یک جریان عمومی مورد مطالبه از پایتخت کشور تا روستاها و از مراکز علمی پایتخت تا سایر مراکز تبدیل شده و این اتفاق اتفاقی بود که به برکت توجه جوانها و دانشگاهیان به اعتکاف اتفاق افتاد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف در مسجد کوفه، گفت: اعتکاف در حال بین‌المللی شدن بود و البته بین‌المللی هم شد و علاوه بر داخل کشور در کشورهای مختلف هم شاهد این مراسم بودیم، اما شیوع کرونا باعث شد که تمام برنامه‌ریزی‌ها و محیط‌های فعالیت تغییر کند و فضا و زیست مجازی در پیش چشم برنامه‌ریزان و مجریان قرار بگیرد، اعتکاف نیز تحث تاثیر این فضا قرار گرفت.

رستمی تصریح کرد: ما اگر قائل باشیم که دل حرم خداوند است پس می شود این حرم را محل اعتکاف قرار داد برای اینکه این خلوت، این انس و گفتگوی صمیمانه با یار اتفاق بیفتد.

وی افزود: درست است ما امسال از حضور در جمع معتکفین و سکونت در حرم الهی محروم هستیم اما با  جشنواره‌ای که عزیزان برای اعتکاف برگزار کردند فرصتی برای بروز و ظهور و ارائه برکات و آثار عظیمی بوجود آم و فرصتی هم فراهم شد برای یک تجدید نفس و آماده شدن برای حرکت های بزرگی که باید رخ بدهد که انشالله به همت دانشمندان ما و با تولید واکسن ایرانی و ایمنی یافتن مجموعه ها و جمع ها برای برگزاری این برنامه های ارزشمند، این اتفاق رخ دهد.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه ها اظهار داشت: فضای مجازی اقتضائات خودش را دارد و باید همین فضا را شناخت و هم اینکه با این فضا حرکت کرد. خیلی فرصت ها و ظرفیت ها در فضای مجازی برای ترویج جریان معنویت وجود دارد و این جشنواره ملی اعتکاف دانشگاهیان را باید به یک فرصت برای ترویج معنویت تبدیل کنیم و علاوه بر محورهایی که هست به نوعی جریان های تولید محتوا و توجه به سایر آثار و ایجاد فضای معنویت هم در این بخش ها حتماً مورد توجه عزیزان قرار گیرد./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false