×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نسخه الکترونیک جایگزین دفترچه بیمه شد/ با کارت ملی خدمات درمانی دریافت کنید

به گزارش چغادک نیوز،عباس دیری پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: تعداد ۱۵ شعبه اصلی، ۱۵ شعبه اقماری و هشت شعبه کارگزاری در استان فعال است که در برخی از شهرستان‌ها همچون دشتستان تعداد هفت شعبه اقماری فعالیت دارند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان بوشهر تعداد بیمه شدگان استان بوشهر را ۹۸۳ هزار و ۳۸۳ نفر معادل ۷۷.۰۵ درصد جمعیت استان عنوان کرد و ابراز داشت: از این تعداد ۳۳۳ هزار و ۲۵۶ نفر بیمه شده اصلی و ۵۷۴ هزار و ۲۴۴ نفر بیمه شده تبعی هستند.

وی ضریب پشتیبانی(نسبت تعداد بازشنستگان بیمه شده) را ۱۰.۸ درصد عنوان کرد و گفت: ۷۵ هزار نفر از جمعیت استان مستمری بگیر هستند و نیز تعداد مقرری بگیران دو هزار و ۸۱۲ نفر است.

دیری با اشاره به طرح حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی گفت: تا پیش از این روی جلد دفترچه اعتبار آن درج می‌شد که این مساله برای تمدید اعتبار دفترچه باعث ارجاع مردم به تأمین اجتماعی و صرف وقت می‌گردید، اما از این پس با الکترونیکی شدن خدمات، به ۶ روش استحقاق درمان صورت می‌گیرد.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان بوشهر از حذف دفترچه‌های تأمین اجتماعی از اول اسفندماه خبر داد و گفت: از اول اسفند امسال چاپ و صدور دفترچه کاغذی عملاً متوقف شد و به سمتی پیش می‌رویم که دفترچه درمان حذف خواهد شد.

وی افزود: این مساله به منزله عدم استفاده از دفترچه‌هایی که دست مردم است نیست و افرادی که دفترچه دارند همچنان می‌توانند از برگ‌های آن استفاده کنند.

دیری ادامه داد: در این طرح چنانچه سیستم با قطعی مواجه شد بر اساس دستورالعمل خدمات به صورت کاغذی انجام می‌شود و با قید کد ملی فرد بیمه شده، فرد می‌تواند آن کاغذ را به داروخانه و مراکز درمانی برده و خدمات دریافت کند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان بوشهر بیان داشت: چنانچه بیمه شده بنا به هر دلیلی نتواند از بیمه استفاده کند، می‌تواند مشکل خود را با تلفن ۱۴۲۰ و یا مراجعه به سایت www.۱۴۲۰.ir گزارش دهد.

دیری از اجرای طرح درمان رایگان افراد بالای ۶۵ سال خبر داد و گفت: این رنج سنی چون معمولاً نیاز به درمان بیشتری دارند قرار است به آنها خدمات رایگان ارائه شود.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان بوشهر همچنین از اجرای طرح ۳۰۷۰ خبر داد و اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح تبدیل ۳۰ خدمت حضوری به ۳۰ خدمت غیرحضوری برای کاهش سالانه ۷۰ میلیوین مراجعه حضوری به سازمان تأمین اجتماعی است.

وی بیان داشت: در حال حاضر از ۳۰ خدمت این طرح ۲۳ خدمت رونمایی شده و امیدواریم تا پایان سال هفت خدمت دیگر نیز رونمایی شود.

دیری با اشاره به بخشنامه موضوع معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما تا میزان پنج نفر کارگر گفت: به منظور بهره مندی شناورها و لنج های صیادی و باری از تسهیلات قانون معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایی که حداکثر پنج نفر کارگر است، شناورها و لنج های صیادی و باری که تا قبل از صدور بخشنامه مشمول معافیت موضوع قانون مزبور شده‌اند، در صورت تعویض بدنه ارتقاء کیفیت شناور و یا جابجایی و انتقال از شهری به شهر دیگر با احراز سایر شرایط مقرر در قانون و آیین نامه اجرایی مربوط می‌توانند کماکان از تسهیلات مقرر در قانون معافیت ازپرداخت حق بیمه سهم کارفرما تا میزان پنج نفر کارگر برخوردار شوند.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان بوشهر افزود: در صورت نقل و انتقال شناورها و لنج های صیادی و باری که از تسهیلات این قانون برخوردار بوده‌اند، کارفرمایان جدید نیز کماکان از معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی بهره مند خواهند بود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false