×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
یادداشت| رسانه ملی وانتخابات ۱۴۰۰

به گزارش چغادک نیوز، محمد اسماعیلی دهقی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی نوشت: مسئولین رسانه ملی در دهه های اخیر برای ورود به انتخابات سه مرحله را تعریف می کنند :
مرحله تبیین
مرحله تبلیغ
مرحله تهییج

مروری بر گذشته نشان داده است که صدا و سیما در دو مرحله تبلیغی و تهییجی موفق بوده است ولی به دلیل برداشت غیر صحیح از منطق انتخاب در نظام اسلامی در مرحله تبیین و روشنگری کارنامه به شدت ضعیفی دارد .

آن چیزی که از آن به عنوان خطای استراتژِیک نام می بریم مشخصا این است که مسئولین رسانه ملی گمان می کنند که باورهای مردم نسبت به موضوعاتی مثل مذاکره با امریکا ، اقتصاد مقاومتی ، نگاه به درون ، حمایت از تولید داخلی و ….به قدری ساده است که بتوان با چند گزارش و مصاحبه تلویزیونی  آن را تغییر رنگ  داد و این یک خیال باطل است .

به عبارت ساده تر تغییر نگرش و باور مردم امری دشوار ، کاملا حرفه ای و زمان بر است و عملا در یک بازه زمانی یک ماه و یا دو ماه امکان پذیر نیست و نمی توان ذهنیت و باورمردم را نسبت به یک جریان فکری و یا یک رویکرد اداره قوه مجریه عوض کرد .

وضعیت روحی و روانی مردم در ایام انتخابات شرایط بی ثباتی است که نتیجه بمباران انواع و اقسام شعارهای رنگارنگ و بعضا غیر واقعی است و مردم کوچه و بازار فرصت راستی ازمایی و کشف واقعیت را ندارند،

از سوی دیگر، نتیجه ناکامی و ضعف رسانه ملی در مرحله تبیین انتخابات  یا همان روشنگری و تغییر باور ها انتخاب افرادی که امروزه نمی‌توان به خوبی از کارنامه عملکرد آنان دفاع کرد.

نگرانی مسئولین رسانه ملی این است که اگر فضای کشور انتخاباتی شود دولت مستقر در اداره کشور دچار مشکل می‌شود و این به صلاح کشور نیست.

این نگرانی زمانی معقول و منطقی است که رسانه وارد مرحله تبلیغی و خصوصا نقد دولت مستقر شود و به هیچ روی شامل مرحله تبیین و آگاهی بخشی و ارتقای دانش سیاسی و اقتصادی مردم نمی شود .

صدها موضوع در مورد انتخاب اصلح وجود دارد که مردم برای ورود به عرصه انتخابات باید با آن ها آشنا شوند و این موضوعات باید از یک سال مانده به انتخابات در قالب های مختلف، کاملا  هوشمندانه و هنرمندانه  طراحی و بر روی انتن برود .

متأسفانه تجربه نشان داده است رسانه های بیگانه برای تغییر باور ها به شدت تقلا می کنند خصوصا در مرحله  تبیین و بستر سازی ورود مردم به انتخابات بسیار حیله گرانه وارد می شوند و از ماه ها پیش کار خود را شروع می کنند .

رسانه های معاند از مدت ها پیش در سایه غفلت ما، تنور انتخابات را روشن کرده و بدون اسم بردن از نامزد خاصی رویکرد ها و منویات خود را در تخریب چهره های ارزشی و گفتمان اصیل انقلاب با استفاده از قالب های مختلف طراحی و مشغول عملیات روانی بر روی فکر و ذهن مردم هستند .

نمی‌توان و نباید کم‌تحرکی و غفلت‌ رسانه‌ ملی را انکار کرد. این رسانه در چهل سال گذشته  در گفتمان سازی دلسوزان حقیقی و فرزندان اصلی انقلاب در  اداره قوه مجریه کم‌تحرک بوده است.

انتخاب درنظام اسلامی باید سرشار از حکمت و بصیرت باشد، نه شوهای تبلیغاتی نامزدهایی که آمده اند تا فرصت بیشتری برای مهره اصلی ذخیره کنند و نهایتا به نفع کس دیگری کنار روند .

در شرایطی نیستیم که یک بار دیگر سرنوشت کشور را به دست کسانی بسپاریم که انبوهی از خطاهای ریز و درشت را در حق این ملت مظلوم و سختی کشیده مرتکب شوند .

کشوری داریم با هزاران نیروی متخصص و متعهد و انبوهی از نعمت های خدادادی از معادن و ذخایر زیر زمینی گرفته تا سرزمین های حاصلخیز کشاورزی و به هیچ عنوان شایسته نیست مردم به دلیل سوء مدیریت و انتخاب نادرست، این چنین  در تأمین معیشت خود با گرفتاری و مشکلات دست و پنجه نرم کنند .

کلام آخر این که انتخاب درست در گروی شناخت درست و دقیق از درونمایه و حقیقت جریان های فکری و سیاسی است و این مهم در شب انتخابات به هیچ روی امکان پذیر نیست. پس تا دیر نشده و زمان بیشتری را از دست نداده ایم ، در رسانه ملی را بر روی کارشناسان و برنامه سازان دلسوز و انقلابی باز کنیم تا بتوانند همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند زمینه مناسب برای روی کار آمدن یک دولت جوان و انقلابی را فراهم کنیم ./تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false