کشت گندم در ۱۰۸هزارهکتار اراضی استان بوشهر آغاز شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کشت گندم در ۱۰۸هزارهکتار اراضی استان بوشهر آغاز شد

به گزارش چغادک نیوز، رضا حسین‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه کشاورزان در سال زراعی گذشته ۱۴۴ هزار تن گندم برداشت کردند اظهار داشت: کشاورزان استان بوشهر در سال زارعی جاری، ۱۰۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی را به کشت گندم اختصاص دادند که شامل حدود ۹۲ هزار هکتار اراضی دیم و ۱۶ هزار هکتار اراضی آبی است.

وی، به بیمه محصولات و اراضی کشاورزی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: امسال تاکنون ۱۷ و ۵۰۰ هکتار از محصولات زراعی استان بوشهر تحت پوشش صندوق بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه از این میزان مزارع بیمه شده ۱۲ هزار و ۳۴۵ هکتار اراضی گندم و مابقی سایر محصولات است تاکید کرد: برای جبران خسارت‌های احتمالی در اراضی و محصولات، کشاورزان باید نسبت به بیمه مزارع و محصولات اقدام کنند.

حسین‌پور از پرداخت غرامت به کشاورزان استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته بابت خسارت وارد شده به محصولات کشاورزی به بهره‌برداران زراعی و باغی استان بوشهر ۳۹۰ میلیارد ریال غرامت پرداخت شد.

معاون صندوق خدمات بیمه‌ای کشاورزی استان بوشهر هم با بیان اینکه ۶۱ هزار واحد دامی، ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه طیور تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی است اظهار داشت: در این راستا ۱۳۸ هزار مترمربع گلخانه، ۵۰ هکتار باغات و ۲۰ هزار هکتار زمین زراعی در استان بوشهر بیمه شده است.

غلامعلی حسینی‌پناه با اشاره به اینکه اراضی بیمه شده استان بوشهر در مقایسه با سال زراعی قبل به‌طور متوسط ۱۵۰ درصد رشد دارد گفت: بخش کشاورزی با مخاطرات زیادی همچون ناپایداری اقلیم و بازار، آفات و بیماری‌ها و رویدادهای جوی روبه‌رو است و به همین منظور ضروری است تمامی کشاورزان، دامداران، آبزی پروران و زارعان با توجه به محدودیت زمانی تا پایان دی‌ماه فرصت دارند نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد تولیدات محصول کشاورزی مربوط به مدیریت اصولی کشاورزان و ۵۰ درصد نیز به اقلیم و شرایط محیطی بستگی دارد، اما با بیمه محصولات کشاورزی می‌توان اثر عوامل محیطی نظیر خشکسالی، تگرگ، سرمازدگی, طوفان و دیگر خسارات را کاهش داد.

حسینی‌پناه از پرداخت تمام غرامت‌های سال زراعی به کشاورزان بوشهری خبر داد و بیان کرد: با تخصیص ردیف بودجه‌ای مستقل در لایحه بودجه کل کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن غرامت مصوب به حساب بیمه‌گذاران واریز می‌شود.

معاون صندوق خدمات بیمه‌ای کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه بیمه پرداختی در بخش صیفی‌جات یک‌میلیون و ۱۳۰ هزار ریال و حداکثر تعهد بیمه‌گر ۸۶ میلیون و ۴۲۷ هزار ریال است افزود: در این راستا ۳۹۰ میلیارد ریال به کشاورزان بوشهری پرداخت می‌شود.

حسینی‌پناه در پایان اظهار امیدواری کرد که با استقبال خوب کشاورزان برای خرید بیمه‌نامه، شاهد روند کاهشی ضریب خسارت و به تبع آن تعدیل حق بیمه‌های پرداختی توسط کشاورزان در سال‌های آینده باشیم./تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false