×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
بازنشستگی زودهنگام، بدون نظرخواهی از نمایندگان کارگری و کارفرمایی واقع بینانه نیست

به گزارش چغادک نیوز، حسن فروزان فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، افزود: هر سیاستگذاری و تصمیم‌گیری درباره صندوق‌ها و از جمله، بازنشستگی زودهنگام باید با مشارکت کارفرمایان و کارگران و نظرخواهی از آنان باشد و دولت یا مجلس نباید تصمیمی را بدون کسب نظر نمایندگان کارگری و کارفرمایی، اتخاذ و اجرایی کنند، وگرنه، واقع‌بینانه بودن و قابلیت اجرایی چنین تصمیماتی، پیشاپیش با تردید جدی، مواجه خواهد شد.

وی افزود: با توجه به افت‌وخیز نرخ رشد اقتصادی در طول چهار دهه گذشته، متأسفانه نظم و تناسبی بین ورودی و خروجی صندوق‌های بازنشستگی وجود ندارد. به‌طوری‌که در حال حاضر، صندوق بازنشستگی کل کشور، صندوق تأمین اجتماعی و حتی نظامیان همه زیان ده هستند.

فروزان فرد گفت: طی یک دهه گذشته میانگین نرخ رشد اقتصادی کشور، منفی بوده و همچنین با لحاظ شرایط داخلی و خارجی کشور، چشم‌انداز مثبتی نسبت به شتاب رشد اقتصادی وجود ندارد. در چنین فضایی نمی‌توان به امکان اجرا و نتایج عملی طرح بازنشستگی زودتر از موعد، امیدوار و خوش‌بین باشیم.

این فعال اقتصادی یادآور شد: موارد اندکی را می‌توان یافت که افراد بخواهند با توجه به تجربه‌ای که در کارشان کسب کرده‌اند، خود را بازنشسته کنند؛ چراکه کارگران و کارمندان، هنوز برای رشد و بالندگی فرصت دارند و تمایل دارند از تجربیات و دانشی که طی این سال‌ها کسب کرده‌اند، استفاده حداکثری کنند و ترجیح شان این است که با حقوق بیشتری وارد مرحله بازنشستگی شوند. بنابراین، می‌کوشند، شغل و محیط کاری که با آن خو گرفته‌اند را حفظ کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تأکید کرد: پاسخ این سؤال که آیا می‌توانیم با بازنشستگی پیش از موعود، زمینه را برای استخدام افراد جدید فراهم کنیم یا خیر؟ در گرو آهنگ رشد اقتصادی کشور است. اگر رشد اقتصادی صعودی و مثبت و همراه با یک خوش‌بینی به آینده باشد، امکان دارد، که اجرای این طرح تأثیرات مثبتی به همراه داشته باشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false