کم‌توجهی سلبریتی‌های ورزشی به دفاع از پیامبر (ص) جای تعجب دارد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کم‌توجهی سلبریتی‌های ورزشی به دفاع از پیامبر (ص) جای تعجب دارد

به گزارش چغادک نیوز؛ سید مهدی علوی معاون فرهنگی پیشین باشگاه استقلال در رابطه با بسترسازی رییس جمهور فرانسه برای اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) به بهانه آزادی بیان اظهار داشت: مکرون از زمانی که رییس جمهور فرانسه شد با شعارهایی مدعی آزادی بیان شد و خواست به زعم خودش فرانسه را به مهد دموکراسی تبدیل کند. اما این آزادی بیان تنها در مورد پیامبر عظیم الشان اسلام و البته اهانت به ساحت مقدس ایشان اجرا شد.

وی بیان داشت: پیش از این هم شاهد اهانت‌هایی از سوی برخی رسانه‌های فرانسه به اسلام بودیم اما متاسفانه بعد از ریاست جمهوری مکرون، این اتفاقات بیشتر روی داد. این فضا باعث می‌شود تا فضا برای زندگی مسلمانان در اروپا و به خصوص فرانسه تنگ و تنگ‌تر شود و تصورم این است که این خواسته صهیونیسم جهانی است.

علوی گفت: فرانسه مسلمانان زیادی دارد و بسیاری از ورزشکاران مطرح این کشور هم مسلمان هستند. اسطوره ورزشی این کشور که یک ورزشکار بسیار محبوب و اخلاق مدار است، مسلمان است و او کسی نیست جز زین‌الدین زیدان. مکرون با این عمل خود به جمعیت کثیری از شهروندان فرانسه هم اهانت می‌کند.

معاون پیشین استقلال تصریح کرد: در ورزش و به خصوص فوتبال افراد مشهوری داریم که هر کدام شان در فضای مجازی دنبال کننده‌های زیادی دارند. این افراد در خصوص بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور تولید محتوا می‌کنند و این محتوا را با دنبال کننده‌های خود به اشتراک می‌گذارند. خیلی از این عزیزان در فضای شخصی شان پای دیگ نذری، در هیات‌ها و مجالس مذهبی، در حرم های مطهر و… پست می‌گذارند و من انتظار داشتم که اینها لااقل یک واکنش کوچک در محکوم کردن حرکت مکرون در دفاع از پیامبر اسلام (ص) نشان می‌دادند که متاسفانه تاکنون شاهد این اتفاق نبودم.

وی افزود: توقع نداشتم صنف ورزشکار ما که می‌گویند به ائمه اطهار و به خصوص حضرت امیرالمومنین (ع) اقتدا می‌کنند اینچنین نسبت به پیامبر اکرم (ص) کم لطفی کنند.

علوی تاکید کرد: ما همان ملتی هستیم که زمانی برای دفاع از اسلام و ناموس از خانواده، موقعیت اجتماعی، ثروت، شهرت و جان خود گذشتیم و به جبهه رفتیم و نسل جدید ما برای دفاع از همین اسلام حتی یک پست در فضای مجازی نمی‌گذارد. باید ریشه‌یابی کرد و دید چرا از آنجا به اینجا رسیده‌ایم.

معاون پیشین فرهنگی آبی پوشان گفت: ما هنرمندی داریم که به خاطر بوسیدن لوگوی یک تیم خارجی توسط یک ورزشکار عکس این ورزشکار ملی را وارونه منتشر می‌کند و عرقش را به تیم محبوبش نشان می‌دهد، اما نسبت به مکرون واکنشی ندارد و هیچ تعصبی نسبت به دین در این مواقع نمی‌بینیم.

منبع: مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false