×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۳۰ میلیارد تومان به پروژه سد «خائیز تنگستان» استان بوشهر تخصیص یافت

به گزارش چغادک نیوز؛ علی محمدی با اشاره به ساخت سد خاییز تنگستان اظهار داشت: عملیات اجرایی سد خاییز تنگستان با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن از اواخر سال ۱۳۹۷ آغاز شد و اکنون در شرایط سخت تامین منابع مالی روند اجرایی مطلوبی دارد.

وی ظرفیت و نقش مهم سد خاییز تنگستان در تامین آب نخلستان اهرم را مهم دانست و بیان کرد: تامین  ۱۵ میلیون متر مکعب آب در آبیاری نخلستان‌های اهرم یکی از قابلیت‌های سد خاییز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه سد خاییز ۶۸۱ هکتار از نخلستان‌های اهرم را تحت پوشش قرار می‌دهد خاطرنشان کرد: با تزریق ۳۰ میلیارد تومان اعتبار و بر اساس برنامه‌ریزی سد خاییز تا پایان امسال آبگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان دیگر به‌زودی ابلاغ و تخصیص می‌یابد خاطرنشان کرد: سد خاییز تنگستان از نوع خاکی با هسته رسی است و نقش مهمی در حل مشکلات کشاورزان دارد.

محمدی پیشرفت فیزیکی سد خاییز را ۶۰ درصد دانست و افزود: سد خاییز با حجم مخزن ۱۵ میلیون متر مکعب برای تامین آب کشاورزی و باغات خرمای اهرم تنگستان دارای پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی است.

وی سد خاییز را جزء مصوبات سفر رئیس جمهور دانست و بیان کرد:این پروژه یکی از مهمترین پروژه‌های مصوب سفر دوم رئیس جمهور  به استان بوشهر است که سال گذشته  ۲۵ میلیارد تومان از اعتبار این سفر  ابلاغ و هزینه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه  منابع اعتباری لازم برای ساخت پروژه تأمین شده است تصریح کرد:با تکمیل، آبگیری و بهره‌برداری از این پروژه ضمن مهار روان آب­ها و سیلاب­­های فصلی، منبع آب پایدار برای تامین و آبیاری بیش از ۹۰۰ هکتار از اراضی و نخیلات شهرستان تنگستان ایجاد می­‌شود.

 منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false